lørdag den 11. juli 2009

Bytur til lavpris,Obama & Michelle

Obama & Michelle i byen

Her forleden dag fik jeg en e-mail fra en dame der, fortalte hun mig, havde for vane at sende mine små artikler til sin datter der var væk hjemmefra på college. Tilsyneladende følte hun, at hun komme give den uge dame et modspil til hendes venstreorienterede professorer. Jeg ønskede hende held og lykke, men gjorde opmærksom på, at jeg ikke turde håbe det bedste. Trods alt, på denne tid, har den unge kandidat været dybt indsovset i offentlig undervisning i 13 eller 14 år. Lad et barn vokse op hos ulve og så skal man altså ikke blive overrasket, hvis dette barn, efter at være blevet reddet, stadig har nogle bordmanerer der kan chokere.

Jeg overdriver ikke når jeg siger, at jeg hellere vil sende en ung til Florida i orkansæsonen, end til de fleste colleges. Som jeg ser det har han eller hun en langt bedre chance for at overleve orkanerne. Deres hår kan måske blive fedtet og i uorden, men i det mindste vil deres hjerner være intakte.

Ærligt talt er jeg overrasket over, at der er nogen unge konservative tilbage i Amerika. De fortjener at være på listen over truede dyrearter.

Når man tager det pres de står overfor, fra deres medstuderende og professorer, i betragtning da er jeg fuld af beundring for de som står fast på deres standpunkter. Hvis vor Forfatnings Fædre kom tilbage til vor tid, er jeg overbevist om, at de ville kunne genkende dem som værende ligesom de amerikanere de så smide te i Boston havn, som kæmpede ved Lexington og frys gudsjammerligt ved Valley Forge.

Jeg er imidlertid også helt overbevist om, at efter de har set sig godt omkring i Amerika i dag , ja da ville de ryste på hovederne og undre sig over hvordan vi er kommet ud i en så elendig tilstand, efter en strålende begyndelse. Hvordan kan vi dog gå fra George Washington til Barack Obama så hurtigt i historiens lys, fra den mand der nægtede at blive konge til den mand der så gerne vil være zar?

Når vi nu taler om Obama, så forsøger Det Hvide Hus at overbevise os om, at den seneste bytur der bragte ham og fruen til New York sammen med hans sædvanlige hof, kostede skatteyderne sølle 24000 dollars. Det skulle så være det samlede beløb for flyverundturen, de to helikopterture, limousinerne, middagen og showet? Ja goddav du! Min svoger i Michigan fik et hjertetilfælde sidste år. Hans hjerte må arbejde perfekt nu, fordi det standsede ikke da han fik regningen for den 70 km lange helikoptertur til hospitalet. Den lød på 12000 dollars, og det var kun for en vej, og uden et hold af Secret Services agenter i følget.

Jeg tror den gode nyhed for de af os der skal betale for fragten er, at Obamas svigermor stadig befinder sig i Det Hvide Hus, så han skal sandsynligvis ikke betale for en babysitter. Næste gang han og Michelle ønsker at gå i byen vil jeg ønske han blot bad om bilnøglerne og 20 dollars til burgere og nogle colaer.

For at være lidt alvorlig så håber jeg inderligt at når præsidenten kommer til sit årlige lægetjek, at disse læger på Bethesda lige vil foretage en hjernescanning. Der må helt sikkert være noget ganske skrækkeligt galt med en mand der åbenbart er langt mere bekymret over en Jøde der bygger huse i Israe,l end over de ekstremistiske muslimer der bygger en atombombe i Iran.

Andre artikler af Burt Prelutsky ved klik i sidebjælken

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails