fredag den 31. juli 2009

Vold mod uddannelserne

At udøve tortur overfor studenterhuen


Burt Prelutsky

Jeg har modtaget en del e-mails i årenes løb fra misfornøjede forældre der klager over venstrefløjsindoktrineringen som deres børn er tvunget til at modtage på colleges og universiteter over hele Amerika. Det ene øjeblik, kan børnene være fornuftige, eller i det mindste så fornuftige som man nu kan forvente af 18 årige, og så det næste øjeblik så lyder de som Ward Churchill, William Ayers og Noam Chomsky, talende dårligt om Amerika og jodlende hyldestsange til sådanne venstrefløjs fænomener som Hugo Chavez, Castrobrødrene - og Barack Obama.

Jeg kan følge forældrenes frustration. Selvom de små pus ikke kan foretage en simpel divisonsopgave eller skrive en sammenhængende sætning så føler forældre sig som børnemishandlere, hvis de ikke hiver lærredet frem og sender deres unger afsted til det, som man lattervækkende kalder - en højere uddannelse.

Hvis jeg skulle bestemme, da skulle de fleste højere uddannelsessteder ændres til erhvervsskoler. Amerika vil altid have brug for sygeplejere, blikkenslagere, glarmestere og mekaniker. Hvad ingen faktisk har brug for er en eller anden 21 årigs knold, der har spildt fire år af sin opvækst med at foretage studier udi sort, hispanic eller lesbiske studier. Derpå, for at gøre det ednu værre, ligesom med fugleskræmslet i Toldmanden fra Oz, så er de faktisk fuldstændig overbevist om, at de er noget så meget klogere end deres forældre.

En af mine læsere, Penny Alfonso fra Glendale, Californien indviede mig i en samtale hun havde haft med sin datter. "Jeg sagde til hende at jeg ikke ville betale for hendes uddannelse i nogen klasser der slutter med ordet 'studier.' Jeg sagde også til hende, at selvom jeg ikke har nogen ret til at fortælle hende, hvad hun skal mene, men hvis hun kommer hjem og udtrykker had overfor Amerika og udspyer venstrefløjsløgne, så vil jeg sige til hende, at jeg elsker hende og at hun har ret til at tro hvadsomhelst hun vælger, men jeg behøver heller ikke betale for det. I de 20 år af hendes liv, hvis hun ikke har læret andet, så har hun dog lært at, at jeg mener det alvorligt."

Hvis flere forældre blot ville antage denne holdning da ville uddannelsesniveauet hurtigt forbedres. De venstreorienterede professorer ønsker at forme de unges sind, hvor administratorerne blot er efter forældrenes penge. Så benyt din indflydelse hvor det virkelig batter. Antag fru Alfonsos deklaration som en Forældrerettgihed.

Selvfølgelig er det andet jeg ville gøre, er at afslutte systemet med lærernes uopsigelighed. Den oprindelige ide bag den var at beskytte professorer fra at blive afskeditget på grund af upopulære politiske holdninger, men i 2009 bliver konservative slet ikke ansat, så de eneste mennesker, hvis jobs har en livstidsgaranti er de der hjerneforvirrede fjolser, der er dybt rodfæstet i Humanitiske fag, og lægger deres liberale klapfælder ud.

Nogen tog mig her fornylig til indtægt for, at jeg omtalte Michael Jackson som pædofil. Denne tåbe påpegede, at Jackson aldrig var blevet dømt i en Retssag, som om det skulle bevise noget som helst. Kendsgerningen der er tilbage er,at Kongen af Pap, havde betalt millioner af hold kæftdollars for at undgå, at en sag kom for en domstol. Og, af egen fri vilje, indrømmede han at han holdt af, at sove sammen med unge drenge. Der, hvorfra jeg kommer, så siger man, at hvis det kan svømme, vralte, og rappe som en and, ja så er det en and.

Hvergang mennesker benytter det der argument med Retten for at understrege deres synspunkt så ved jeg de er desperate. For søren da, O.J. Simpson og Al Capone blev aldrig dømt for mord, og Hitler, Stalin, Castro, Idi Amin og Kim Jong-il, er aldrig blevet dømt for fumlegængeri.

Noget andet der forekommer mig besynderligt, er når Obamas venstreorienterede groupier, sammen med nogle få konservative kommentatorer benægter, at præsidenten er en venstrefløjsideolog. Alle hans planer, fra at overtage bilindustrien og bankerne til at nationalisere sundhedssystemet og omdfordele velstanden viser hans ægte natur og indstilling. Som jeg siger, hvis det vralter, svømmer og rapper som en and, så vær blot parat til at komme fyld i den, og ind i ovnen og server den, med bønner og søde kartofler ved Juletid.

Faktisk, mens jeg jamrer over manden i Det Ovale Værelse, kommer jeg i tanke om en gåde fra min barndom. Du blev spurgt om, hvad 'was black and white and read (red)all over', og svaret var en avis. Nu om stunder er jeg bange for at det mest passende svar på denne gåde er Barack Obama.

http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=104622

Andre artikler af Burt Prelutsky ved klik i sidebjælken

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails