torsdag den 19. april 2012

Et lys i mørket - Obama??

'Ud af mørket og ind i lyset’ - tak Barry

Rick Moran

Der  er kun et ord den kan dække denne udtalelse af Michelle Obama: Ordet er Gysende:

“Jeg er i den grad med,” sagde Michelle Obama da hun var ved at afslutte sin ordstrøm. “Jeg vil bare arbejde så hårdt. Vi har en forbløffende historie at fortælle. Denne præsident har bragt os ud af mørket og ind i lyset.”
"

Tilhørerskaren på cirka 450 klappede da Førstedamen sammenlignede sin mand med en Jesus-agtig person.

I Mattæus evangeliet læser vi, “det folk, der sad i mørket, har set et stort lys, og de, der sad i dødens land og skygge, for dem brød lyset frem.” Mattæus 4:16.

Verset benyttes til at beskrive de ord Jesus prædikede.

I Mikas bog er lyset imidlertid en henvisning til Guds ord. “Du skal ikke glæde dig over mig, fjende, for jeg faldt, men rejser mig igen, jeg bor i mørke, men Herren er mit lys. Mika 7:8.

Uanset hvad så er i religiøse termer lys benyttet til at vise den sande sti, præsenteret enten af Gud eller en frelser. Eller af Barack Obama.

Jovist, det er en politisk kampagne og overdrivelse, hyperbler, endog løgn er de accepterede talemåder - inden for visse grænser.
.
En af de grænser er at det absolut ikke velset at inddrage magter der ligger langt udover dødelige mennesker når man beskriver sin ægtefælle. Jeg ville ikke gå så langt som at påstå at Mrs. Obama sammenlignede sin mand med Jesu. Men hendes udtalelse antyder en Moses lignende kvalitet i præsidenten der guddommeliggør ham på en meget skræmmende måde.

Som jeg sagde: Gysende.

Read more: http://www.americanthinker.com/blog/2012/04/out_of_the_dark_and_into_the_light_-_thanks_barry.html#ixzz1sSk8iXbu

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails