torsdag den 12. april 2012

Krig mod husmødre

Demokraterne erklærer krig mod ‘Husmødre’

Dana Loesch

Hilary Rosen, en partner ved  SKDKnickerbocker, PR firmaet hos tidligere Obama kommunikationsdirektør Anita Dunn, påstod at Ann Romney "aldrig har arbejdet en dag i livet" og antydede at Ann Romney umuligt kan forstå økonomiske problemer, fordi hun er blot en hjemmegående husmor.


Hilary Rosen

“Vi har her Mitt Romney der farer land og rige rundt og siger, “Jo, min hustru fortæller mig at kvinder virkelig bekymrer sig om økonomiske problemer.” Og “når jeg lytter til min hustru, så er det jeg hører.” Gæt engang? Hans hustru har faktisk aldrig arbejdet en dag i sit liv. Hun har aldrig beskæftiget sig med økonomiske problemer som et flertal af kvinder i dette land står overfor - når det drejer sig om at skaffe mad til børnene, at få dem sendt i skole og så fremdeles - hvorfor vi bekymrer os om deres fremtid.”

I samme åndedrag siger Rosen ironisk:
“.....der er noget meget mere grundlæggende galt med Mitt Romney - han forekommer bare så gammeldags når det drejer sig om kvinder, og jeg tror det en hindring, og jeg tror at det vil skade ham i det lange løb. Han betragter os bare ikke som ligeværdige.”
Jo, der er noget gammeldags over den holdning at husmor ikke skulle kunne forstå økonomiens vanskeligheder - der berører hendes husholdning. Rosen abonnerer tilsyneladende på Linda Hirschman synspunktet, der fastholder at kvinder kun har den værdi som deres bidrag udenfor hjemmet skaber, uden hensyn til familie og børn. Det at opfostre den næste genereration der på et tidspunkt skal overtage verden er smerteligt undervurderet og ikke værdsat.

Fra hjertets dybder flyder munden over og Rosen gør det tydeligt, at hendes fordom mod kvinder der går hjemme stammer fra en mangel på respekt og værdsættelse af det arbejde de udfører. Hvis feminismens mål er at kunne vælge, da forråder Rosen den fælles respekt blandt medlemmer af kvindekønnet ved at nedgøre andre kvinders valg.

I betragtning af, at Ann Romney har overlevet brystkræft, har opfostret fem børn og været en støtte og en rygrad for sin succesrige ægtemand så er jeg ikke sikker på dette er en kamp Demokraterne ønsker at begive sig ud i - især ikke med en modstander som Ann Romney, overlever af brystrkæft, lidende af sclerose opdrager af fem børn.


Dana Loesch

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails