søndag den 22. april 2012

Lovbryder præsidenten

Præsident lovforagter og lovbryder

James Lewis

Jeg har set mange debatter der handler om U.S. Kongressens krigsmagere, men jeg har aldrig set en amerikansk præsident der så åbentlyst ler af konceptet med at søge kongressens godkendelse til et større amerikansk militærangreb mod et andet land.


Dette lille klip fra Seinfeld er svært at stå for (ikke med i den originale artikel

Obama gjorde det med Libyen, Yemen, Somalia og Kenya og forsøgte sig med Syrien. Men ikke med Iran. Gaddafi er død, Libyen er en katastrofe, og ingen har nogen svar på elendighederne. Andet end en latter fuld af foragt. Medierne vover end ikke at stille spørgsmål. De er bange for gengældelse. Jeg har ikke set en amerikansk præsident der så åbenbart presser U.S. Højesteret, for at beskytte sit partis overtagelse af en syvendedel af den amerikanske økonomi.

Som Charles Krauhammer påpegede vedrørende Obama:

“Hvis (blot det at være født)....betyder at gå ind i markedet, da er Kongressen almægtig, bemyndiget af handelskalusulen til at regulere, “enhver menneskelig handling fra vugge til grav.”

Jeg har ikke set nogen amerikansk administration der offentligt hævder den har magtbeføjelser til at styre ved dekreter om ulovlige immigranter - ligesom en europæisk despot.

Jeg har aldrig set en amerikansk præsident overtage banker og bilfabrikaner på vegne af sine politiske venner som United Auto Workers.

Jeg har aldrig oplevet en U.S. præsident der giver åbenlys godkendelse til en kampagne af lovbrydende og sommetider voldelige “besættelser” -- som dette Hvide Hus har gjort med 60 organiserede venstreorienterede pøbel rundt om i landet, ved ACORN vælgerbedragsgruppen.

Jeg har aldrig oplevet en administration der har gjort den demokratisk valgte opposition til syndebukke ved at kalde den “ekstremisktisk.” Det har denne administration.

Obama er den første amerikanske præsident der lader til at formode at “international tilladelse” overtræffer U.S. Forfatningen.

Jeg har aldrig set et U.S. Justitsministerium der så åbenlyst har godkendt våbensmugleri til Sinaloa narkokartellet, hvilket har resulteret i mange drab i Mexiko.

Jeg har aldrig set en politiker, der fører sin kamp på en antikrigs platform, forsvare drabene ved en direkte ordre som AG Holder netop har gjort.

På Fox News opsummerer Dommer Napolitano det:

Jeg mener præsidenten er i skræmmende grad tæt på totalitarismen. ....For nogle få måneder siden udtrykte han, “Kongressen har ingen betydning, Kongressen fælder ikke, jeg vil styre gennem dekreter og ved administrativ reguleringsmekanismer.”

Nu siger han sådan set at Højesteret ingen betydning har. Hvad de afgør har ingen betydning. De kan ikke ændre vor lovgivning. Det ville efterlade ham som den eneste instans i regeringsmagten.
(Se endelig denne video, hvilken veltalende Bill Whittle der både klæder Obama og hele hans uduelige slæng totalt af. - synopsis-olsen) Videon var ikke del af den originale artikel.



Det gamle ord “scofflaw” betegner ikke kun en lovbryder, men en der håner og sviner loven til. Amerikanerne beundrer oprørere, men ikke hvis de kaster sig ud i stor og uhæmmet magtudøvelse. Ikke når sheriffen tager loven i egne hænder.

Read more: http://www.americanthinker.com/2012/04/president_scofflaw.html#ixzz1rL7rjvXi

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails