onsdag den 15. august 2012

To møder - en succes og en fiasko


To møder - Stopfyldt og halvt tomt.


John Hayward

Det nye Republikanske hold havde møde i vicepræsidentkandidaten Paul Ryans hjemstat, Wisconson, søndag. Stuvende fuldt med over 11000 tilstedeværende i Waukesha County Expo Center. Jeg har set at nogle har vurderet der var over 13000. Mængden var så stor at den ikke kunne være i Expo Center, og måtte flyttes udenfor.



Den store og entusiastiske folkemængde fik tårerne frem hos Ryan da han erklærede, “I mine årer er der ost, pølser, en lille broget ko, Leinie’s og noget Miller.” Det kunne forklare hvorfor han blev en fitnessentusiast (og instruktør) Det er entet det eller et hjertetilfælde (såvel hans far som bedstefar døde af hjertetilfælde da de var midt 50 - synopsiskommentar. )

“Jeg voksede op med Packers, Badgers, Bucks og Brewers,” fortsatte Ryan. “Jeg holder af at gå på jagt her, at fiske her, at køre snescooter her. Jeg mener endog at fiske på isen er interessant. Jeg er en Wisconsiner helt og aldeles.”

Ryan gentog en pointe han kom med under sin debut kampagnetale om lørdagen om vigtigheden af at få lavet om på Barack Obamas uansvarlige og ineffektive forbrug: “Jeg ser på mine børn og ønsker de skal have den fremtid som jeg fik, og det er det min far altid sagde til mig...fordi i dette land, klarer enhver generation sine problemer, og gør tingene lidt bedre og lader deres børn klare sig lidt bedre. Det er vor pligt at redde Den Amerikanske Drøm for vore børn.”

Dette er en meget vigtig pointe i Romney-Ryan kampagnen. Obama har smidt en gældsbyrde på Amerikas børn der faktiske overstiger den gennemsnitlige personlige gæld de vil akkumulere i deres arbejdsliv. Intet system der fungerer ved at plyndre bankkontiene hos en generation der er for ung til at stemme i protest er ikke bæredygtigt, eller moralsk acceptabelt.

Obamas gældsskabende forbrug er sket uden repræsentation og som Ryan påpegede, det er fuldstændig modsat det amerikanske ideal. Hver generation fomodes at skabe større velstand for sine børn, ikke overrække dem en falleret skal af et insolvent udmattet system og så fortælle dem at de må selv finde ud at betale gælden.

Som MSNBC bemærkede, “den energi der er opbygget af Ryan synes at inspirere manden står øverst på listen der under sine bemærkninger afbrød en vælger, og derpå benyttede lejligheden til en fordømmelse af Præsident Obamas kampagne, som har ærgret Romney i de sidste ugers tid.”


På samme tid var præsident Obama også på hjemmebane i Chicago, hvor han holdt et møde for at skaffe midler til kampagnen, ved Bridgeprot Art Center. Han kunne knap få 1000 til at møde op - mødet var kun halvt fyldt, selvom billetprisen var så lav som 51 dollars.

Ganske så morsomt forsøgte Obama kampagnen at spinne denne katastrofe ved at hævde de kun havde forventet 850, derfor var 100o en kæmpesucces. Der var flere end 1000 i kø for at købe grillpølser ved Romney-Ryan mødet.
.
http://www.humanevents.com/2012/08/13/a-tale-of-two-rallies-romney-ryan-draw-overflow-crowd-while-obama-half-fills-a-room-in-chicago/

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails