søndag den 6. januar 2013

Syv år efter Ariel Sharon

Syv År efter Ariel Sharon


Asher Gladson

For 7 år siden den 4. januar ifølge den Gregorianske Kalender, blev Ariel Sharon ramt af et slagtilfælde der skånede hans liv, men efterlod ham ude at stand til at kommunikere. Dagligt har jeg bedt den jødiske bøn om helbredelse, Shelmah; for jeg håbede at hans slagtilfælde var lig det som hændte Nebukadnezar i Daniels Bog 4: 24-37.

.

Sharons slagtilfælde indtraf efter han tvang alle jøderne der boede og trivedes i Gaza til, for første gang i deres historie, at blive evakueret. De fleste af de jøder er stadig uden permanente og ordentlige hjem, og skal fortsætte med at betale af på deres lån til deres hjem i Gaza som palæstinenserne har smadret. Hvor er retfærdigheden henne? Jødiske forretningsmænd over hele verden købte dem drivhuse og gav dem til palæstinenserne, der ødelagde de fleste af dem (læs denne på synopsis) men ingen har vist barmhjertighed overfor de udviste jøder! 


De israelske drivhuse før og efter palæstinenser fik ansvaret for dem.

Når man tager hans livslange dedikation over for staten Israel i betragtning da troede jeg at Sharon havde foretaget dette dramatiske og afskyelige skridt for på grafisk vis at bevise for verden at palæstinenserne ingen evne besidder eller nogen intention har om at få en stat til at blive ledet på ordentlig vis, men i stedet ville benytte al deres energi og penge på at ødelægge Israel og myrde det jødiske folk. Jeg troede, at ligeså snart det blev åbenbart for verden, at endog det at have den fulde kontrol over Gaza ikke var tilstrækkelig motivation for palæstinenserne til at skabe en ordentlig nation, at han så ville lade IDF (Israels Defense Forces) gå ind i Gaza og få forflyttet araberne.

Ingen af mine ellers positive forhåbninger er blevet til virkelighed. Hamas og Fatah har til fuld bekræftet at de er ude af stand til et ansvarligt styre og har ingen hensigt om at leve i fred, side om side med jøderne. Hvor er den israelske presse? Hvorfor er der ingen der påpeget disse kendsgerninger som er blevet indhøstet i Gaza - for Judæa og Samaria?

Hvorfor ville Israels Gud holde Sharon i en slags grønsagslignende tilstand i syv år, hvis hans lidelse og hans families lidelse ikke tjente et yderst vigtigt formål? Hvad kunne Guds motiv være? En oplagt lektion til premierministeren og alle Israels “prinser”: Opgiv ikke land som jeg har lovet Jer til al evighed, og som jeg har givet Jer tilbage.

Hvis jeg gjorde dette mod Ariel Sharon på grund af Gaza, et elendigt sted i det meste af dets historie, og hvor jeg aldrig en eneste gang har mødtes med Jeres forfædre, hvad tror i så jeg vil gøre, hvis i opgiver dele af Judæa og Sanmaria og overgiver det det hele til mine fjender. Jeg indgik pagt med Dig i Efraims land på Israels bjerge. Hvor vover I endog at overveje at vrage mine løfter og behandle min sejrsgave i krig med foragt! Læg mærke til Ariel Sharon og lær!

Daniel 4:29(32)-34(37): “Endnu inden Nebukadnezar havde talt færdig, lød der en stemme fra Himlen: »Det skal du vide: Hermed skal kongedømmet tages fra dig!...... indtil du indser, at Gud er Herre over alle ting, og at han giver magten, til hvem han vil.«.........Da de syv år var forbi, løftede jeg, Nebukadnezar, mit blik mod himlen og fik min forstand igen. Da priste jeg Gud og tilbad ham, som lever for evigt! Hans herredømme er evigt - det varer fra slægt til slægt! Alverdens nationer er intet at regne i sammenligning med ham! Han råder over himlens hær, han gennemfører sin vilje blandt jordens folk! Ingen kan modsætte sig ham eller gå i rette med ham......Jeg, Nebukadnezar, priser og ophøjer og ærer nu Himlens Konge; alt, hvad han gør, er retfærdigt og godt - han ydmyger den, der fremturer i hovmod!«

Er der nogen der har lært noget af Sharon familiens ulykke?

http://www.americanthinker.com/blog/2013/01/seven_years.html#ixzz2HBRv2eFw


Ekstra info: Cirka 8000 jøder blev forflyttet fra Gaza med hjælp af 13000 politifolk i 2006.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails