torsdag den 17. oktober 2013

Dengang turde man - idag går den bare ikke. Reklamer



Bernie Planck

Sidste år faldt jeg over en artikel på webstedet TakePart der fremviste 9 gamle reklamer der ville ‘ryste’ dig, og som igen inspirerede til dagens post. Da jeg var barn røg lægerne på TV cigaretter, mødrene drak øl, børnene drak cola, og hustruer var barfodede og gravide, og fik smæk når de trængte til det. 
Så nu præsenterer jeg 13 reklamer der netop ikke fik os til at blive forargede i de gode gamle dage, men som helt sikkert ville give problemer hvis de blev trykt i dag. 

"Du sidder med med øjnene klæbet til det der arkadespil, og holder stramt om knoppen. Du stønner  over den digitale lyd. Nu fyrer du den af over det hele....” .Hallo, der er altså tale om en spillekontroller, er der ikke?

Langt flere læger ryger Camels fremfor andre mærker. Jeg formodet at de samme læger i dag ikke kan spadsere en tur fordi de nu har KOL. 
Julemanden bare elsker at tænde en smøg efter nærmest at være druknet i mælk og småkager.



Jovist jeg tæsker altid min hustru hvis hun køber dårlig kaffe.
Den vil jeg bare ikke sige noget om.
Ikke flere tårer ved sengetid, fordi farmand smører godt. En smule ulækkert pædofilt for de moderne følelser ikke sandt? 
Den eneste gang jeg ville sende en karton cigaretter som julegave ville være til mine fjender for at sikre de fik en hurtigere og mere skrækkelig død. 
Coca Cola people informerer os: “En god begyndelse på livet - begynd tidligt med cola! og “Laboratorieprøver gennem de sidste år har bevist at babyer der begynder at drikke cola tidligt har en langt større chance for at blive accepteret og “tilpasse” sig i de svære teenageår.” Jo, det er så sandt, så sandt!
Er der noget mere yndigt og smukt end en hustru der har brugt hele dagen på hårdt arbejde for at holde huset rent og støvfrit?
"Motorola viser hvordan TV kan forbedre opførelsen hjemme og i skolen. Nuvel kendsgerningen er at dette land genvalgte en inkompetent idiot som leder, hvilket viser at disse årtier med TV ikke har givet mere intelligente borgere.
Kokain dråber for 15 cents, i 2013 penge cirka 10 dollars per flaske. Næppe nok til at det kunne blive en god forretning for narkohandlere.
  1. Lad os se bort fra det med “At vågne som Gay,” formodningen er at Ovaltine vil “genopbygge din krop og nerveceller,” den gik nok ikke gennem Lægemiddelstyrelsen kontrolapparat i dag.
http://plancksconstant.org/blog1/image3/ads/13-vintage-ads-08.jpeg
"Maltet i øllet har nærende kvaliteter som er vigtige i denne tid.” Jeg tvivler ikke på der var mindre posttraumatisk depression efter at have skyllet nogle stykker ned.



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails