torsdag den 18. februar 2016

Der slækkes på normerne og byen er i forfald - New York

New York i moralsk forfald


David Lawrence


I aftes gik jeg i undergrundsbanen og lagde mærke til, at en vogn var halvtom,  fordi en stramt stinkende bums lå på et sæde og ingen ønskede at være udsat for den stank.

Rom faldt. New York er på vej samme sted. Byen er til overmål fyldt med ulovligheder og skidt og møg - resultatet af de gode intentioner og forfejlede ideer hos venstreorienterede. Politikerne lader som om at de bare ønsker det bedste samtidig med de leverer det værste.

De Blasio og talsmanden for New York City Council, Melissa Mark-Mark-Vivirito har afkriminaliseret det at tisse i det offentlige rum og andre krænkelser der sådan set går ud over livskvaliteten hos borgerne. Gør de blot for sjov skyld? At ‘uanstændige’ gør en smuk by er ikke positivt. Det er et nederlag.

Teorien om The Broken Windows har til overmål fastslået at selv mindre kriminalitet fører til mere og større kriminalitet.  De Blasio og Mark-Vivirito burde studere sociologi. Deres uvidenhed smadrer vor by.

De lader som om de er så venlige over for de fattige samtidig med de ødelægger deres liv og efterlades næsten uden tøj på, og uden toiletpapir der på gaderne. De hvisker ‘åh så søde ting’ i bumsernes ører samtidig med de lader deres liv flyde ud i kloakkerne.

De Blasio og Mark-Vivirito ønsker åbenbart at sænke livskvaliteten i New York. De gør et særdeles godt stykke arbejde med at forvandle New York til et Tredje Verdens land.

Når jeg er i undergrundsbanen finder jeg små mexikanske bands der synger og nærmest træder mig over fødderne. Jeg blander mig ikke i deres forehavende. Hvorfor skulle de interessere sig for mig? Meningen er vel at jeg smider nogle mønter - for netop ikke at underholde mig.

Der er bumser i undergrundsbanen der jamrer over at de blev såret i krig, og at de er sultne veteraner. Hallo, hvis jeg var helt flad og ikke havde råd til en burger, så ville jeg da ikke bede dem købe en til mig. Da jeg mistede en multi-million virksomhed og kom i fængsel bad jeg ikke om almisser af fremmede. Jeg accepterede, at jeg havde fiasko og forsøgte at tage mig sammen og komme videre.

Jeg græd ikke over de mistede millioner. Vagabonderne jamrer og klager, hvis du ikke giver dem en dollar.

Noget andet der er virkelig irriterende er at man må have cykler med i togene. Hvis disse miljøcentrerede cyklister så gerne vil holde verden ren - jam så kør på gaden. Jeg er så dødtræt af at de optager uforholdsmæssig megen plads i vognene. Der er ingen lov mod det, - det burde der være.

Mark-Vivirito ønsker at gøre det at drikke alkohol lovligt på gaderne, noget der kan  opmuntre til vold, og gør det farligt for de som ikke er drukkenbolte til netop at blive berusede.

Mark-Vivirito og de Blasio mener at sorte og hispanic i New York anholdes i alt for store antal. Ikke sandt? Minoriteter begår dog forbrydelser i uforholdsmæssigt stort antal og bliver derfor også anholdt efter samme skala.

Jeg kan bare ikke begribe denne nye sympati over for slyngler. Selv Obama ønsker at lade ikke voldelige slyngler komme ud af fængsel. Jeg blev fængslet for skatteunddragelse. Jeg var ikke voldelig, dog fortjente jeg at sidde inde.

Sympati for ikke voldelige forbrydelser er da en vittighed. Det er politikerne der forsøger at vinde de kriminelles stemmer. Det er drukkenbolte og småtyve der ler af vor latterlige sympati for dem. Det er venstreorienterede der lader som om de sympatisk indstillet over for personligheder de ikke kan forstå.

Mark-Vivirito og de Blasio vil så gerne gøre livet lidt ‘sødere’ for de som bryder loven på bekostning af den moralske rygrad hos gode borgere der får byen til at fungere. Skam få de politikere der undskylder kriminelle for at få sig selv til at føle sig som åh så venlige, empatiske ledere. I mellemtiden bliver det så meget nemmere for gode borgere at blive generet.

Politikerne fejler fordi de helt forkert forsøger at lykkes med skøre holdninger. De ved at det de gør er spadedumt, men det gør det alligevel fordi de lyder så godt.

http://www.americanthinker.com/blog/2016/02/new_york_is_falling_down.html#ixzz3zejOqZOS

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails