fredag den 3. marts 2017

Smart Watch til børn minder dem om at børste tænder og meget andet

Smart Watch for børn minder dem om at børste tænder


At få et lille barn til at børste tænder kan føles som at være med i en brydekamp i badeværelset. Men det nye icon-baserede Octopus ur for børn mellem 3 og 8 år kan hjælpe med denne og andre daglige vaner.
Octopus urets Kickstarter kampagne har indsamlet flere end $231,000 i tilsagn - fire gange mere de de $50,000 der var målet - hvilket kunne indikere, at ganske mange forældre søger hjælp hos ‘departementet’ for at give gode vaner.
Image: JOY/Kickstarter
Octopus, der faktisk blev designet af JOY, har tre funktioner. Det er et ur der lærer børn tiden, ved at benytte både digitale og analoge metoder. Det er en planlægger som forældre kan fjernprogrammere med pop-up icons for at minde børnene om hvornår det er på tide at gøre visse ting: Basketball træning, tid til at gå i bad, at fodre katten. Og det er en assistent - der kan give tips, påmindelser til både børn og voksne.
"Studier har vist at børn under 8 år ikke forstår konceptet med tiden, og da slet ikke husker hvad de skal gøre på et bestemt tidspunkt,” nævner virksomheden på sin Kickstarter side.. "Vi har designet det første ur der hjælper børn til at få gode vaner og hjælper dem til at tage ansvar for deres handlinger.”
Jeg er forældre der ofte tordner mod hyper-planlægning for børn og mod at de skal blive voksne for hurtigt, men jeg må sige jeg har været fristet til at afprøve dette på min datter - hvis hun var yngre. Åbenbart er der stor forskel på at lære børn om tid og planlægning og give dem skemaer der ville ‘udmatte’ en Fortune 500 CEO. Jeg var som barn plaget af ADHD, men fik ikke diagnosen før jeg var voksen (langt historie, måske en anden gang), så at lære enkelte ting som at organisere min tid ville have været meget gavnlig for mig som yngre.
Måske derfor artiklen fangede min opmærksomhed. Men igen, måske er det blot de flotte farver på urene - Hallo ADHD.
Uret kontrolleres af en app på den ene eller begge forældres smartphones og har en ekstra mulighed der lader barnet optjene ‘points’ som belønning for at overholde planen.
Bagsiden er naturligvis at det gør noget helt almindeligt til noget sjovt for børnene. Se det i øjnene, et ur informerer et barn om at nu skal der børstes tænder - se det er dog at foretrække fremfor en forældre der råber “BØRST DINE TÆNDER” fra værelset ved siden af.
Uret er ikke i handlen endnu, så der mangler nogle data om holdbarheden.
Når det kan købes, så er det dog stadig op til forældrene at minde barnet om at de skal have uret på sig.
https://pjmedia.com/parenting/2016/06/23/smart-watch-for-young-kids-helps-reminds-them-to-brush-their-teeth-form-good-habits/

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails