tirsdag den 9. marts 2010

Når dyr slår mennesker ihjel

Når dræberhvaler slår ihjel: Et bibelsk synspunkt

Ellis Washington
Med tiden er vi alle døde.

~ John Maynard Keynes, progressiv økonom

Det er lidt over en uge siden Dawn Brancheau døde så tragisk, en erfaren træner ved Seaworld i Florida, dræbt af en serie dræberhval ved navn, "Tilikum."

Øjenvidner sagde at Dawn ikke ved et uheld faldt i bassinet med hvalerne som det oprindeligt officielt forlød fra Seaworld, men at mens træneren ikke var opmærksom greb dræberhvalen fat i hendes hår og trak hende med voldsomhed ned i vandet. Seaworld var hurtige til at revidere deres udlægning af den tragiske ulykke:

SeaWorld anerkendte to timer senere, at Tilikum havde grebet fat i Brancheaus hestehale og banket hende ned i bassinet. Forlystelsesparken stillede derpå deres hovedtræner lejlighed til rådighed for medierne så der kunne forklares og forsvares de metoder der benyttes til træning og pleje af parkens hvaler.

Disse forkastelige tiltag fra Seaworlds side er uhørt. Parken skal stå til ansvar og Tilikum, dræberhvalen skal øjeblikkeligt aflives.

Denne eutanasia politik er ikke uden fortilfælde. Jeg kan huske at jeg læste om en bjergløve (puma) der havde dræbt en jogger i Californien. Officille jægere opsporede dyret og skød den øjeblikkeligt for at publikum kunne være i rimelig sikkerhed når de nød deres tur i vildmarken.

Yndigt par

Andre beretninger om dræberhajer, bjørne, tigre, tyre mv., man har måttet jage og opspore og aflive fordi disse vilde dyr dræbte mennesker er ikke usædvanlige i Amerika og rundt om på jorden. Hvor i alverden har mennesker dog fået den holdning, at dyr der dræber mennesker skal aflives øjeblikkeligt? Nuvel, fra den samme kilde hvor vi har fået holdningerne til naturlovene, almindelig lovgivning, udkastet til Føderations dokumenterne, Uafhængighedserklæringen og Bill of Rights - det stammer altsammen fra Bibelen.

For de fleste er den kendsgerning måske overraskende, at Gud har tydelige bud om hvordan man skal behandle dyr der dræber mennesker. Tidlige katolske teologer som St. Augustine, St. Thomas Aquinas og andre fulgte en universel naturlovs filosofi om, at dyr skal jages og spises af andre. Dette afspejlede sig i deres teologi.

Kristen tankegang nedvurderede dyrene af tre grunde:

  1. Gud havde skabt dyrene til glæde for mennesken, og menneskene var derfor i deres gode ret til at benytte dem på forskellig vis, efter menneskets ønsker:

  2. Dyrene var så ganske tydeligt intelligensmæssigt menneskene mindreværdgie og havde kun lidt værdi i moralsk henseende, fordi:
    • Menneskene har en sjæl og det har dyrene ikke; og
    • Menneskene kan ræsonnere og handle fornuftigt, og det kan dyr ikke;

  3. Kristen tankegang var meget basalt menneskecentreret og betragtede kun dyrene i relation til menneskene og ikke på deres egne betingelser.

Ved at vende os til Bibelen, i 2. Mosebog 21:28-29 får Moses Guds lov vedrørende skade, eller det som vi i dag kalder 'tort' hvor der kan lægges sag an.

"Når en okse stanger en mand eller kvinde ihjel, skal oksen stenes, og dens kød må ikke spises; men ejeren er sagesløs; men hvis oksen allerede tidligere har villet stange, og dens ejer advaret, men alligevel ikke passer på den, og den så dræber en mand eller kvinde, da skal oksen stenes og dens ejer skal også lide døden."

I århundreder har Vestens civilisation været stolt over at være grundlagt på jødisk-kristne traditioner med intellektuel tænkning. Men da dukkede Darwins eventyrlige verdenssyn op i 1860'erne, der fjernede mennesket fra den ophøjede plads som værende en helt særlig skabning af Gud og satte mennesket på samme stade (eller endog under) dyrene, og fremkomsten af den progressive bevægelse i 1890'erne der intellektualiserede og satte Darwins tanker i system og indførte dem i den offentlige politik, kultur, medicin, uddannelse, love og økonomi. (læs evt. denne artikel på synopsis)

Nutidens humanister og sociale ligerettighedsfortalere hævder at mennesker ikke har større værdi en dyrene.

På grund af denne perverse ide om lighed, tøver det moderne samfund med at aflive Tilikum, dræberhvalen der med overlæg dræbte tre mennesker ved tre forskellige lejligheder, men argumenterer i stedet vi for, at det ikke var hvalens skyld. Seaworld følte sig derfor opmuntret til at sætte en stor pressekonference op, med hvalen der svømmede frit rundt i sit bassin, mens den myrdede Brancheaus lig ligger nede i jorden i en kold, mørk grav i Chicago, Illinois.

Er det retfærdighed, Amerika? Er vi helt fortabte, har vi mistet vor menneskelighed og vor moralske død, når en seriedræber hval der opfører sig ifølge sit navn og natur kan muntre sig i sit bassin foran millioner af mennesker fra hele verden og ikke blive aflivet for sine adskillige morderiske

At Dawns familie overværede pressekonference i tilsyneladende solidaritet med Seaworld bringer kun yderligere krænkelse til skaden, og viser hvor allestedsværende den selvbedrageriske dyrerettighedsbevægse er i det moderne samfund. Vi har således gjort Guds ord til nul og niks og fraveget vore traditioner med vore tåbelige holdninger til egalitarismen og vore radikale politikker vedrørende "dyre rettigheder." Ingen lov eller mening skal kunne stå over Guds Hellige Ord; hvis det sker har vi sået frøet til samfundets selvødelæggelse.

Det anti-kristne syn der har rod i den progressive bevægelse har styringen i dag. Progressivismen er en diabolsk filosof der siden 1890'erne har fremmet sådanne perverse politikker som: Velfærdsstaten, genmanipulation, tvungen sterilisation, abort, marxisme, radikale miljøbevægelser, pragmatial, utilitarisme, feminisme, socialisme, naturalisme, dyre rettigheder - alle indenfor paradigmet af social Darwinisme.

Menneskets hellige værdi er blevet dekonstrueret til en iskold omkostnings-beregnende analyse af de progressive økonomer.

Den britiske økonom John Maynard Keynes (1883-1946) er blevet hyldet af europæiske socialister og amerikanske progressivister herunder U.S. præsidenterne Woodrow Wilson, FDR, LBJ, Jimmy Carter og Barack Obama. Keynes er måske, såvel den mest berømte, (som berygtede) økonom i det 20- århundrede, Som svar på virkningerne af hans 'brug blot uhæmmet løs' teorier om fallit, der forårsager en gigantisk stigning i underskuddet ved øget forbrug og finansiel ustabilitet blandt verdens økonomier, var Keynes ubøjelig, og spurgte faktisk - hvem bekymrer sig om underskud? Som Keynes sagde: "Med tiden er vi jo alle døde."

Hvil i Fred Dawn Brancheau

Teorien der narrede verden - læs "The Politically Incorrect Guide

Ellis Washington

Ingen kommentarer:

Send en kommentar