fredag den 17. september 2010

Børn afhængige af vold og blod

Amerikas børn afhængige af blod

Phyllis Schlafly

Yderst voldelige og afhængighedsskabende videospil forurener sindet hos en hel generation af børn, og de fleste forældre aner det ikke. Unge spillere optjener spillepoint baseret på hvor mange mord de begår, med yderst realistiske blodbadsscener der kastes i hovedet på teenagerne og de helt unge, for at de skal lære at nyde det.

Disse meget foruroligende videospil opmuntrer spillerne til at skyde uskyldige tilskuere for at vinde point og til at begå handlinger der inkluderer brugen af skovle for at skære hovederne af folk, for at hunde kan hente deres afhuggede hoveder. Hvis du synes at det er chokerende læsning, så forstil dig hvor meget mere chokerende det er for en 7-årig at se det på en bloddryppende grafik og at vinde point for at begå sådanne forbrydelser.

Violent Video Game

Andre scenarier kan inkludere at have sex med prostituerede og derpå dræbe dem eller man skal begå ækle terrorhandlinger. Disse dødbringende rolle-spil gør ikke kun deltagerne ufølsom og belønner spillerne for deres ekstreme vold, men det er også meget afhængighedsskabende.

Forældre kontrol er ikke løsningen, fordi forældre typisk ikke har mulighed for til fulde at gennemse disse spil før man giver lov til, eller forbyder at børnene må spille dem. Visse spil er programmeret således at de indbyder til mere vold når spillet er i gang, og forældrene spiller eller kan sædvanligvis ikke spile spillene.

Børn kan ikke altid se forskellen på fantasi og virkelighed. Hjerneforskning antyder at teenagernes hjerner, ligesom børne hjerner, er under stadig udvikling og kan opbevare, lagre, voldelige billeder som var de ægte erindringer.

Faktisk kan enhver skolemassakre spores tilbage til den unge drabsmands afhængighed af voldelige videospil. Videospilindustrien høster gigantiske milliardsummer i afkast og nu overgår den endog Hollywood i indtjeningsprofit, afgifter og i indflydelse.

En sag der udfordrer en lov der skal begrænse salget af disse voldelige spil til børn kører nu i U.S. Højesteret. Denne sag nåede frem til Højesteret, fordi nogle lavere forbundsdomstole, bestemte at disse spil har ret til ligeså meget ytringsfrihed som for eksempel, Shakespeare, og at love der begrænser salget af dem er forfatningsstridige.

Video spil industrien forsøger at pakke sine onde produkter ind i First Amendment. Industrien beder den høje ret om at skabe en ny type af ytringsfrihed der ville gøre det umuligt at sætte nogen grænser for denne ofring af børn.

Videospilindustrien kan risikere at miste milliarder af dollars i fremtidige indtægter, hvis Højesteret stemmer imod at indføre en ny, ytringsrettighed til at korrumpere børns sind og moral med det som kan kaldes misbrug. En kommentator beskrev et sådant resultat som "apokalyptisk" for industrien.

Vi ville forvente at anklagemyndighderne, hvoraf mange er blevet valgt på løfter om at beskytte børn og familierne, vil lægge hele deres indlfydelse ind i denne sag og værne om skaden mod børn. Elleve stats anklagere har slået sig sammen i en 'ven-med retten' (amicus) udtalelse for at standse salget af voldelige videospil til børn: Connecitcut, Florida, Hawaii, Illinois, Louisianna, Maryland, Michigan, Minnesota, Missisippi, Texas og Virginia.

Indtil videre har de andre 38 statsanklagere enten ladet problemet ligge, idet de håber på at vælgerne ikke bemærker det, eller de overvejer endog at underskrive en udtalelse til gunst for de voldelige videospil! Tilsyneladende er der nogle der mere bekymrer sig om at få store summer til deres kampagner end at opfylde deres kampagneløfter. Penge har magt, og videospilindustrien har grotter fyldt af dem og kan motivere ambitiøse politiske embedsmænd. At være statsanklager betragtes ofte som en trædesten til at blive valgt som guvernør.

Sidste frist for at indgive indvendinger i denne sag er 17. september. Statsanklagerne tager nu deres beslutninger, uanset om de vil være på børnenes eller videospilindustriens side.

Californiens øverste anklager forsvarer loven der forbyder salg af voldelige spil til børn. Zackery Morazzine sagde, "Det er vor opfattelse at der er en ret så intens lobbyvirksomhed i gang" hos spilindustrien.

Når man tager i betragtning at der er masser af penge der kan støtte lobbyen på den forkerte side, da har familierne al mulig grund til at komme med deres mening og fortælle statsanklageren, at denne bør stå på den rigtige side.

I Utah holdt lovgivere der går ind for familien, og vælgere en pressekonference den 23. august for at fortælle deres statsanklager at vedkommende bør beskytte børn mod voldelige spil. Grupper i andre stater bør gøre det samme, og det meget hurtigt.

Statsanklagerne kan være nøglen til hvilken side der vinder i denne skelsættende sag om jura. Det er på tide at familierne gør det klart for deres statsanklager at vælgerne vil holde dem ansvarlige for hvad de gør med dette problem der fylder børns sind og tanker og hukommelser med afskyvækkende kriminelle forestillinger.

Phyllis Schlafly


http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=200297

Ingen kommentarer:

Send en kommentar