Romney vinder på de sociale medier efter debatten
Al DiGuido
Friske data fra de sociale medier viser at Romney/Ryan konstellationen fortsætter med at have større fremgang her i de sidste dage
af denne kampagneperiode. Trods alt det ‘klogeågerne’ har rapporteret
om “hvem der vandt” forleden aftens debat, så kan den ægte succes måles
dersom kandidaten får en betragtelig opmærksom ovenpå debataftenen i
Florida.
Hvis præsident Obama så irriteret ud forleden aften mens Romney udfordrede ham om udenrigspolitik og hans ledelse, så er det ikke usandsynligt at han vil blive foruroliget over antal af tilkendegivelser på Facebook.
Da debatten sluttede:
- Mitt Romney med over 514,000 Likes
- Barack Obama når knap 224,000 Likes
- Paul Ryan med over 203,000 Likes
- Vicepræsident Joe Biden når lige 14,123 Likes
Måske den mest slående data er om den føring Romney nu har med begejstrede besøgende på hans Facebook side. For første gang siden vi har overvåget data har Mitt Romney nu et meget mere engageret publikum på Facebook end præsident Obama.
Der
er flere end 3.212,394 Facebook medlemmer der taler om Romney -
fremgang på 377680 siden forleden aften. Præsident Obamas base går i den
modsatte retning for første gang.
Deltagerne hos præsidenten er gået ned med 135073 siden mandag aften.
Disse
data antyder et stort problem for præsidenten, fordi der ikke vil være
nogen andre muligheder for ham til at fremføre sin sag til så stort et
publikum. Romneys debatstrategi koblet med hans massive indsats på
Facebook kaster nu masser af sig i positiv omtale.
Romney
har brug for at fortsætte dette angreb gennem Facebook og alle andre
interaktive muligheder i de kommende dage. Det er vigtigt at han er med
på ethvert medie og på enhver potentiel hjemmeside og socialt medie der
er til rådighed på også lokalt plan i alle svingstaterne der konkurreres
om.
Ingen
tvivl om at der vil være fortsatte massive TV-reklamer på disse
markeder. Succesen hos Romney/Ryan online kan ikke undervurderes. Det er
det eneste sted, hvor vi kan se den direkte effekt af investeringen. Og
det fungerer. Han skal blot forøge indsatsen i de sidste kampagnedage.
Omvendt viser data at præsidentens strategi er mislykkedes. Hans middelmådige score og den middelmådige vækst i hans online baser viser en form for apati der hæmmer ham helt frem til sidste time.
Republikanerne skal ikke slippe foden fra gaspedalen i afslutningspurten.
http://www.humanevents.com/2012/10/23/romney-romps-on-social-media-post-debate/
Ingen kommentarer:
Send en kommentar