søndag den 16. marts 2014

Flystyrt og muslimske piloter!

Bernie Planck
Politisk korrekthed kan måske en dag betyde døden for millioner af amerikanere. Vi husker EgyptAir flystyrtet i 1999 da NTSB (National Transportation Safety Board) afgjorde af det var forårsaget af co-piloten, Gameel Al-Batouti helt bevist lod Flight 990 styrte i havet mens han hele tiden gentog på arabisk, "awkalt ala Allah," (oversat: “Jeg har tillid til Alah”).

Det var ikke første gang en muslimsk pilot bgik selvmord - mindre kendt er Royal Air Maroc styrtet den 21. august 1994, hvor piloten med vilje bragede ATR-42 turboprop flyet ind i bjergside.

The Federal Aviation Administration har strenge regler for, at ingen med ADD, lidende af psykiske sygdomme, såsom depression, har misbrugsproblemer, eller selvmordstanker må styre et fly. Jeg formoder de også forbyder muslimske piloter at lette med baggrund i at selvmord for muslimer ikke er nogen hindring for at komme i paradiset, men snarere en billet til paradiset, på samme måde som iranske børn blev forsynet med pas for at rydde minefelter under Irak/Iran krigen.  

Dette gælder muligvis ikke selvmord hos muslimer der er piloter, og selvfølgelig vil 99% af de muslimske piloter sandsynligvis leve deres liv uden at drage på Jihad (hellig krig), men 99% af tigre vil sandsynligvis leve deres liv uden at æde mennesker -- det betyder så ikke at du skal invitere en tiger indendøre. Hvorfor dog med forsæt sætte livet på spil - i begge tilfælde?


Malaysia Airlines Flight 370 (MH370) med 227 passagerer og 12 besætningsmedlemmer

NOTER


30 minutter efter afgang fra New York på en nonstopflyvning til Cairo, faldt det fuldt bookede Boeing 767, en 300 serie langdistancedmodel, fra 36000 fod til 19000 fod på 30 sekunder, et voldsomt hurtigt fald der måske fik flyet til at bryde sammen i flere store stykker. Ved de 19000 fod forsvandt flyet fra radaren; stumperne ramte derpå Atlanterhavet. Alle 217 passagerer og besætningsmedlemmer døde. Efterforskningen klargjorde at piloten Gamal al-Batouli adskillige gange på arabisk havde mumlet talemåden der ofte knyttes til snarlig død, “Jeg har tillid til Gud,” mens andenpiloten ikke var tilstede og flyet indledte det stejle dyk. Ud fra vragdelene og haleroret som man fandt blandt vragdelene formoder man, at den person der sad til venstre, al-Batouli, havde presset styrepinden fremad for at få flyet til at dykke mens andenpiloten forsøgte at trække den anden vej.

Royal Air Maroc Flight 630 var et passagererfly der den 21. august 1994 styrtede ned cirka 10 minutter efter afgang fra Agadir-Al Massira Airport. De 44 om bord døde alle.
...
Kommissionen der efterforskede styrtet afgjorde at ATR’s automatpilot helt bevidst var blevet afbrudt af flyets pilot, den 32 årige Younes Khayati, der med vilje lod flyet styrte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar