mandag den 16. januar 2023

Sex med lig: Taliban udstillet

 

Sex med lig: Taliban udstillet


Raymond Ibrahimt


Ifølge en rapport august 2022 “afslørede en kvindelig afghansk flygtning at Taliban har sex med lig.” Under samtale om hvordan terroristerne voldtager kvinder vurderede hun at, “De voldtager også lig. Det betyder ikke noget om personen er død eller i live....Er det ikke ubegribeligt?”  


Rapporten fortsætter: “Den praksis at have sex med lig kaldes nekrofili. Hun afslørede at Taliban enten samler (døde?) kvinder eller skyder dem. Muskan afslørede at en kvinde blev samlet op af Taliban så sent som i forgårs.” 


Hvad kan man konkludere ved en sådan makaber afsløring? Ingen tvivl om at mange vil pege på det som “bevis”  på at Talibans udgave af Islam var, som islam apologeter længe har hævdet - en fernis til at legitimere deres på anden vis ulovlige og korrupte styre. Trods alt, hvis de var “lærde i Islam,” selve definitionen på orden Taliban, - des mere ville den almindelige afghaner vide at Islam forbyder en så afskyelig praksis. Ikke sandt?


Desværre er det modsatte sandt. Ligesom pædofili med drenge (Afghanistans bacha bazi eller “dansende drenge”) har opbakning i Islam således også nekrofili ifølge muslimske skrifter, kommentatorer og fatwas (Islamiske dekreter).


Det begynder, som det plejer, med Islams profet Muhammad. Ifølge en bizar hadith (en optegnet tradition om hans udtalelser og handlinger) der eksisterer i seks af Islams klassiske referencetekster (herunder den vigtige Kanz al-‘Umal  og al-Hujja fi Biyan al-Mahujja), tog Muhammad engang sin skjorte af, placerede den på en død kvinde og gik ned i hendes grav for at ”ligge med hende.”’


Da de kastede jord på liget og Muhammad udbrød graverne, “Oh Profet, vi ser du gør en ting, du aldrig gjorde med nogen anden,” hvortil han svarede, “Jeg iklædte hende min skjorte således at hun kan være påklædt i himmelsk klædning og jeg lå med hende i hendes grav således at gravens pres (også kendt som Islams pinslerne i graven] kan blive lindret fra hende.” 

Man kan fortolke dette, og der er helt sikkert ingen grund til at insistere på at Muhammad faktisk kopulerede med liget ...Imidlertid er der nogle besynderligheder.

For det første; de to arabiske ord (ataja‘ ma‘ha اضطجع معها) som jeg oversætter med “lå hos hende,” benyttes også på arabisk i betydningen “samleje.” Det ligner det engelske idiom , “to lay with her,” der helt bogstaveligt betyder ligge med en kvinde, men som oftest er en direkte reference til sex. Der er flere muslimske gejstlige der er fremkommet med denne sproglige observation.


For det andet; Sunni Islams fire ortodokse skoler for retspraksis ((eller madhahib al- fiqh)—nemlig, al-Hanafi, al-Hanbali, al-Maliki, al-Shaf’i tillader underforstået nekrofili. Ingen omtaler det faktisk af sig selv, snarere gives et Nik, hvor det dukker op i konteksten om andre emner. Således i sektionen om ægteskabsbrud, er Maliki læren at, “hvis en ægtemand trænger ind i sin døde hustru - uanset om det er forfra eller bagfra - er der ingen straf for ham.” (Sharh Mukhtasar al-Khalil fi al-fiqh al-Maliki).


På lignende vis påpeger Shafi‘i retningslinjerne om afvaskning at det er unødvendigt at vaske liget igen - mandlig eller kvindelig tilføjer Hanbali madhhab—efter at have penetreret det, selvom penis hos den indtrængende kræver vask. 


Uanset alt ovennævnte tilkommer det for en ikke muslim - og helt sikkert ikke jeg - at fortælle muslimer hvad deres tekster i virkeligheden siger og lærer. Det er deres ulema: Lærde og gejstlige der er optaget af at lære de dybe sandheder i Islam. Således forbliver det ægte spørgsmål: Tillader moderne tiders ulema nekrofili? 


Det bedrøvelige svar er ja. For eksempel udgav i 2011 en førende marokkansk gejstlig og grundlægger af the International Union of Muslim Scholars, Sheikh Abdul Bari Zamzami, en fatwa der tillader den muslimske ægtemand at kopulere med sin døde hustru. Han lagde op til sit dekret ved at sige at skønt han ikke nødvendigvis godkender handlingen, er det ikke op til ham at forbyde hvad Islam tillader. Som bevis citerede han førnævnte regler i Islams skoler i retspraksis. 


Senere i april 2012 da Det Muslimske Broderskab afholdt deres præsidentskab i Egypten, dukkede nyheder op om at islamistiske egyptiske parlamentarikere forsøgte at  legalisere en lov der tillod nekrofili. Selvom Al Ahram, Egypten mest kendte avis fortalte historien blev den hurtigt afvist som en and i Vestens medier (hvilket ofte sker når Islam skaber nyheder på en måde der ikke behager Vestens finere følelser) Som en journalist argumenterede, “Dette ækle rygte der menes at stamme fra en fatwa af (førnævnte) sheikh Zamzami, en æret marokkansk gejstlig burde betvivles af den simple grund at ingen egyptisk islamisk sheik eller nogen anden imam, nogensinde har nævnt at nekrofili godkendes.” 


Hvis det var sandt i 2012 gjaldt det ikke i 2017, da nekrofili endnu engang blev omtalt og legitimiseret denne gang af Sheikh Sabri Abdul Raeuf, professor ved Egyptens Al Azhar—den islamiske verdens mest prestigefyldte universitet (og som Pave Frans anser som en allieret).


Under et TV show i Egypten blev Sheikh/professor spurgt om det var tilladt for en ægtemand at trænge ind i sin hustru efter dennes død. Han svarede, “Det er ikke favorabelt i Islam, imidlertid betragter islamisk lov det som halal” - det vil sige tilladt, ikke en forbrydelse eller synd der fortjener straf i dette liv eller det hinsides (ulig f.eks.den afskyelige forbrydelse - frafald - at forlade islam) 


En opfølgende Youm7 Arabic rapport med titlen; “The Books of al-Shafi‘i, al-Hanbali, and al-Hanafi afslører, at sex med en død hustru ikke er ægteskabsbrud,” således blev Al Azhar professorens udlægning verificeret.


Det skal ikke undlades at bemærke at nekrofili ikke er begrænset til skøre terrorister der lurer rundt om i verden. I Storbritannien brød en muslimsk mand, Kasim Khuram, ind på et begravelsessted åbnede adskillige kister og efter at have ‘udvalgt’ gik i færd med at  “voldtage” to lig af kvinder. Da politiet arresterede ham forklarede hans sine handling med latter ved at sige. “Ethvert hul er et mål.” 


Under alle omstændigheder så har vi her, efter to årtier voldsomme omkostninger med amerikansk blod og skattemidler, endnu en, i særlig grad afskyelig påmindelse af hvem Biden administrationen overlod ledelsen af Afghanistan.

https://www.frontpagemag.com/fpm/2021/08/copulating-corpses-taliban-exposed-raymond-ibrahim/


Ingen kommentarer:

Send en kommentar