søndag den 28. oktober 2012

Bilindustrien og Obamas 'hjælp.'

Obama skader arbejderne i bilindustrien           

Quin Hillyer                 
                    
Samtidig med at Barack Obama hele tiden ønsker kredit for at have reddet bilindustrien (en fuppåstand om nogen) så er den mere dystre side af hans handlinger i stigende grad myldrende frem.

Den ægte skandale der begynder at få mere opmærksomhed, delvist takket bestræbelserne af Speaker John Boehner, er den måde hvorpå administrationen har elimineret pensioner for arbejdere der ikke er medlemmer at Automobil Arbejdernes Fagorening (United Auto Workers) ved Delphi bilfabriken i Ohio, samtidig med man reddede pensionerne for UAW medlemmer. Her er en historie fra Washington Free Beacon om det. Og Detroit News dækker den her:  

Troy (forstad til) i Detroit, samtidig med man gik konkurs i 2009, ophævede pensionsplanerne for 70000 og efterlod en gældspost på 7,2 milliarder dollars.....I et tiltag der medførte barsk kritik fra Kongressen, lagde GM mere til pensionerne for de fleste fagforeningsorganiserede timearbejder og pensionerde, for det meste medlemmer af United Auto Workers fagforeningen med en omkostning på 1 milliard dollars. 
 
Delphi fabriksgrunden efter rydningen

GM hævdede man gjorde det fordi man var blevet enige om det som en del af en omstruktureringsplan i 1999 - selvom man ikke ifølge loven var forpligtet til at gøre det under en konkurs.

GM gjorde ikke det samme for Delphis 20000 pensionister og de som har pensioner stående. Bilfabrikanten gik heller ikke med til at lægge mere til pensionerne for de mindre fagforeninger.


Og “i en skandale der bliver stadig større,” siger Liz Peek fra Fiscal Times, “At Obamas tidligere auto-zar og to embedsmænd fra Skatteministeriet, synes at være indblandet i belsutningen om at sløjfe pensionerne for 20000 ikke fagforeningsmedlemmer ved GM’s Delphi fabrik, samtidig med at beskyttede goderne for UAW medlemmer.”

Let Freedom Ring har sendt adskillige reklamer på nettet om emnet, og materiale ved General/Government Motors, herunder investeringer i kinesiske kommunistiske propagandafilm.





Men det er ikke kun Delphi. Som Wall Street Journal rapporterede i en lang artikel tilbage i april, så har arbejderne ved en meget succesrig GM fabrik i Moraine, Ohio, ikke blot mistet deres pensioner, de har mistet deres arbejde --- igen fordi de ikke er medlemmer af UAW.
Trods det man har været en af GM’s mest produktive og gnidningsfrie fabrikker blev Moraine lukket efter GMs arbejdsoverenskomst i 2007 med United Auto Workers fagforeningen. Ved en aftale indgået af UAW under GMs konkurs to år senere blev Moraines 2500 fritstillede arbejdere udelukket fra at blive ansat på andre fabrikker, og dermed udelukket fra industrien.

Problemet med Moraine: Arbejderne var ikke med i UAW.
 


Dette følger oven i en serie af politisk inspirerede lukninger af forhandlere, der blev påtvunget under gældshjælpepakken -- ikke baseret på hvilken forhandlere der var profitable, men hvem der havde de bedste politiske forbindelser.

Og selvfølgelig fik fagforeningerne en kæmpe ejerandel i GM og Chrysler, samtidig med at kreditorer kun fik nærmest, ulovligt småpenge af deres tilgodehavender. Oveni det har skatteyderne tabt 25 milliarder dollars på gældshjælpepakken, uden chance for at få dem tilbage og også tabe nogle få milliarder dollars på “grøn energi” fupplanerne til de politiske korrekte slyngler med de bedste forbindelser.  

Seton Motley fra “Less Government" organisationen har forresten ført regnskab med alt dette på Brebart sitet.

Hver eneste at historierne der er links til i denne tekst har i sandhed nogle bekymringsvækkende detaljer om fupkapitalisme og favorisering af fagforeninger - det er gået helt amok.

Historierne om Delphi og Moraine burde især fortsætte med at være store nyheder i de næste uger - hvis medierne ellers har nogen som helst troværdighed. (Åh Ja.)

http://spectator.org/blog/2012/10/25/workers-hurt-by-obama

Ingen kommentarer:

Send en kommentar