Franske socialister: Uretfærdigt at nogle børn har gode forældre
Chris Banescu
Frankrigs socialistiske præsident Francois Hollande er ikke glad for “uligheden” i uddannelserne i hans land. Han mener det
er uretfærdigt, at nogle børn får hjælp af deres forældre til
hjemmearbejdet, mens andre ikke gør. For at gøre noget ved denne
‘uretfærdighed’ har Hollande planer om at forbyde alle lektier i franske
skoler og tvinge alle eleverne til at fuldføre deres arbejde i skolen.
På typisk socialistiske facon ønsker han at “fremme den uddannelsesmæssige lighed”
ikke ved at højne kravene og gøre mulighederne for uddannelse bedre for
alle, men ved at straffe de børn hvis forældre viser interesse i
barnets uddannelse og ‘vover’ at støtte dem hjemmefra.
Som omtalt af France 24,
anmodede præsident Hollande forleden om at “forkaste lektier” for alle
franske børn som del af hans seneste socialistiske reform. Han
vidtstrakte forandringer har som mål at “forbedre forholdene for de
overbebyrdede franske elever, især de fra socialt belastede hjem.”
Hollande
retfærdiggjorde sine tiltag ved at hævde at et “uddannelsesprogram er,
per definition, et socialt program. Arbejdet bør udføres på skolen, frem
for hjemme, for at give uddannelsesmæssig lighed for de elever der ikke
får støtte hjemme.”
Socialisterne i Frankrig tror, at “det kræver en landsby,” (afrikansk ordsprog) og kun en landsby at uddanne et barn. Forældre bør end ikke deltage. Familierne bør ikke give deres afkom nogen uddannelsesmæssig fordel udover det skolen tilbyder. Dette er, trods alt, oprindelsesstedet for socialistiske og kommunistiske ideologier. Borgerlige
principper, såsom den traditionelle familie, beskyttende og engagerede
forældre, individuel foretagsomhed, personligt ansvar og påpasselighed,
og evnen til frit at søge at opfylde egen drømme kan bare ikke
tolereres.
På typisk kommunistisk vis fremmer Holande mentaliteten “lighed i indkomster,” der bygger på misundelse og klassehads temaer der er så fremherskende i Marxismen. Fremfor
at stræbe efter at implementere idealet med det mere etisk, rimelige og
retfærdige “lighed i muligheder,” da ville franske politikere langt
hellere ofre de uddannelsesmæssige muligheder og velfærden for alle
landets børn for den socialistiske definition af “lighed.”
Denne
seneste udstilling af en uddannelsesreform i Frankrig er med til at
udstille socialismens intellektuelle og moralske fallit. Ved de
venstreorienterede ideologers bedrageriske holdning da har gode forældre
og stabile familier ingen ret til at støtte deres ‘afkoms’ uddannelse.
Deres børn skal forhindres i på uretfærdig vis at få nogen
uddannelsesmæssige fordele fremfor andre elever fra hjem der ikke kan
klare dette.
Forældre der er forsømmelige med deres pligter og ikke formår at uddanne deres børn vil blive beskyttet og belønnet af Staten.
Som
Winston Chruchill så korrekt proklamerede det og som millioner af
franske borgere igen vil erfare på egen krop, “Socialismen er en
fallittens filosofi, dumhedens troslære, og misundelsens evangelium;
dens nedarvede dyd er den lige fordeling af elendighed.”
Chris Banescu regularly blogs at www.chrisbanescu.com and www.orthodoxnet.com/blog.
http://www.americanthinker.com/blog/2012/10/french_socialists_unfair_that_some_children_have_good_parents.html#ixzz29jB3uIaY
Ingen kommentarer:
Send en kommentar