onsdag den 14. maj 2014

Modig tysk kvinde og Europas Islam spørgsmål

‘Modig Tysk Kvinde’ og Europas Islam spørgsmål


Adskillige er de vigtige lektioner man kan indhøste fra sidste års “Modige Tyske Kvinde” hændelse. 

CBN-Heidi-Mund-700-Club

Kontekst: Den 10. november 2013 blev en muslimsk imam inviteret til at give det islamiske kald til bøn i byen Speyer ved Reformations Mindekirken i Tyskland - en kirke der er indviet til ære for Martin Luther og den protestantiske reformation.

“Da den modige tyske kvinde, hvis rigtige navn er Heidi Mund hørte om arrangementet bad hun,” fortæller CBN News.  Ikke helt sikker på hvad hun ville gøre når hun ankom, greb hun sit tyske flag med inskriptionen “Jesus Kristus er Herren” og drog hen til begivenheden:

“Indtil imamen begyndte med sit råben [“Allahu Akbar!”], vidste jeg faktisk ikke hvad jeg skulle gøre. Jeg var blot forberedt på det Gud ønskede jeg skal gøre,” fortalte hun CBN News.

Da den muslimske opfordring til bøn begyndte, sagde Heidi hun følte noget vokse inden i sig. “Jeg vil kalde den en hellig vrede,” genkalder hun sig. “Og så løftede jeg mit flag og proklamerede at Jesus Kristus er Herre over Tyskland”.....

Og hun gentog Martin Luthers ord i 1521 efter han nægtede at afsværge sig sin tro på Skriften alene: “Her står jeg, og kan ikke andet” og “Red Martin Luthers kirke!”


En Video viser en anden kirkegænger der forsøger at dysse hende ned ved at sige, “Dette er en fredskoncert.”

Man kan høre Mund svare på tysk, “Nej, det er det ikke. Allahu Akbar er det muslimer råber når de myrder folk! Lad Jer ikke narre. Lad Jer ikke narre! Dette er en løgn!”

Hun blev smidt ud af kirken.

“De skulle have smidt imamen ud og ikke mig, fordi jeg tror på Jesus Kristus, hvorimod han tjener en anden gud. Denne Allah er ikke den samme gud. Og dette er ikke sandheden.”

“Dette ‘allahu akbar,’ de bruger det når de slår mennesker ihjel,” argumenterede hun. “For mig er dette at tilbede en afgud, deres gud. Og når muslimer råber ‘allahu akbar’ i en kirke, så betyder det at denne kirke ikke længere er en kirke, det er en moske.”

For yderligere detaljer om denne hændelse se på CBN News, forskellige interviews og videoer af om om Mund.

Nu til nogle lektioner vedrørende betydningen af denne hændelse:

Munds observationer om talemåden “Allahu Akbar” er præcis. Islams krigsråb, der betyder Muhammads religions overherredømme over alt andet, takbir (“Allahu Akbar”), udtrykkes sædvanligvis i voldelig sammenhæng, især under angreb og slagtning af ikke-muslimer, uanset om det er halshugninger af “vantro” eller bombninger af kirker.

Muhammad selv benyttede udtrykket før ikke-muslimske stammer blev angrebet, stammer der nægtede at underlægge sig hans myndighed og religion.

Som følge heraf er Munds vrede over at høre en islamisk imam udslynge islamiske overherredømme slogans helt berettiget. Proklameret i en kirke er “Allahu Akbar” - der i oversættelse bogstaveligt betyder “Allah er Større (end X)” så betyder det i en kirke at “Allahu er større end den jødiske kristne Bibelens Gud og Kristi Far.”

Og hvis man formoder at imamen der proklamerede Islams troslære eller shehada som det er sædvanen i den muslimske indkladelse til bøn (at “der er ingen Gud uden Allah og Muhammad er hans budbringer”) så svarer det også til at erklære at den bibelske gud er falsk og budskabet (eller Koranen) givet af Muhammad - der omfatter en afvisning af Kristi guddommelighed, død og opstandelser - er sand  
(se eksempler i Koranen 4:157, 4:171, 5:17, 5:116, 9:30-31, 19:35).

Dette er lige præcis det vandalen der tidligere malede på arabisk frasen “Allahu Akbar” på en anden kirkedør på en tysk kirke sandsynligvis havde i tanke. 

augsburg-church.jpg

Dog, trods alt dette, trods den kendsgerning er for blot to eller tre generationer siden, næsten enhver kristen ville være blevet oprørt over at høre en muslim råbe islamiske slogans, der i bund og grund er i modstrid med Kristendommen i en kirke, så blev Mund irettesat af sine medkristne for sin holdning og smidt ud.

Dette afslører i uhyggelig grad hvor langt borte de Vesteuropæiske nationer er faldet ned i  hvirvelstrømmen af moralsk relativisme, hvor selv i prominente kirker og kristne sandheder bliver angrebet, og de som tager afstand fra det bliver udstødt for at være “intolerante:” det er virkeligt et udtryk for den naivitet og nihilisme der hersker over Vesten; om virkninger af år med hjernevask og indoktrinering i “multikulturalismens” navn, der forkrøbler evnen til fornuftig tænkning; om hvordan politiske korrekthed har censureret ikke blot ord, men menneskers evne til at få sammenhæng i deres egne sinds eftertanke.  

Der er imidlertid en sideeffekt af alt dette: Munds video, hvor hun afsiger sig imamen “er gået amok viralt” siger CBS News, og understreger dens appel, og mange der så den tolkede hendes handling som “modig.” “Mod” henviser ofte til en handling, der selvom den er al ros værd, dog kun få har modet til at udføre. At denne titel er så naturlig og vidt anvendt overfor Mund lader formode at der er mange der er enige med hende; de besidder blot ikke samme mod eller overbevisning, og tager ikke ‘bladet fra munden’ - derfor er hun den “Modige Tyske Kvinde.”     

Kendsgerningen er, at bag Veseuropas nihilistiske finér, er der mange der ville være helt enige med Munds følelser. Ikke alle er som får. Men på grund af førnævnte kræfter - årtier med indoktrinering i militant sekularisem/ateisme, mulitkulturalisme, forhånelse af kristne, og politisk korrekthed - er de ikke i stand til at artikulere deres dybe bekymring.

Dog, uanset om det er i stand til at give udtryk for den eller ej så forbliver de frastødt af de muslimske fremstød og de svage modsvar den europæiske elite.

Trods alt er det at muslimer råber islamiske slogans i europæiske kirke slet ikke så sjældent. Sidste jul inviterede præsten ved Royal Holloway University en tilsløret muslimsk kvinde til at læse Koranvers under gudstjenesten, igen trods den kendsgerning at Koranen er i modstrid med Kristendommens kerne læresætninger.

Undertiden “inviterer” muslimer sig selv ind i kirkerne. Således, for nogle dage siden, også i UK, kom en muslimsk mand - “klædt som en terrorist” og med bandana med teksten på arabisk “Allahu Akbar”—ind i en kirke under gudstjenesten og begyndte at råbe “dette er pladder, I burde bede til Allah, vend Jer til Islam, vi sender drenge på 10 år i krig.”

I påsken sidste år i Frankrig kunne man se en muslimsk mand i traditionel islamisk klædedragt komme ind i en kirke under Messen, og placere sit tæppe ved siden af alteren og begynde at recitere Koranen.

For slet ikke at tale med de voldelige forbrydelser og voldtægter muslimer i stadig større grad er ansvarlige for i Europa.

Sagen er at flere og flere Vesteuropæere bliver mere og mere gnavne, selvom de fleste ikke endnu er Modige” nok til at vise det, og selv om myndighederne, herunder medierne og regeringerne fortsætter med at nedtone og undertrykke dem.
For et stykke tid siden blev lederen af Storbritanniens Liberty GB Party arresteret og kan se frem til to år i fængsel for offentligt at citere Winston Chuchill meget lidt rosende observationer om Islam.  

Kort fortalt så vil tiden vise om de myndigheder der på et givet tidspunkt findes vil tillade lovlig kritik af Islam komme til udtryk i Europa, eller om de vil fortsætte med at undertrykke den - indtil den simrende gryde med utilfredshed koger over på måder der vil være langt mere dramatisk end at citere Martin Luther eller Churchill, som det alt for ofte er sket i Europas historie.  
About Raymond Ibrahim
Raymond Ibrahim, a Middle East and Islam specialist, is author of Crucified Again: Exposing Islam’s New War on Christians (2013) and The Al Qaeda Reader (2007).  His writings have appeared in a variety of media, including the Los Angeles Times, Washington Times, Jane’s Islamic Affairs Analyst, Middle East Quarterly, World Almanac of Islamism, and Chronicle of Higher Education; he has appeared on MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, NPR, Blaze TV, and CBN.  Ibrahim regularly speaks publicly, briefs governmental agencies, provides expert testimony for Islam-related lawsuits, and testifies before Congress. He is a Shillman Fellow at the David Horowitz Freedom Center, an Associate Fellow at the Middle East Forum, and a Media Fellow at the Hoover Institution, 2013.  Ibrahim’s dual-background—born and raised in the U.S. by Coptic Egyptian parents born and raised in the Middle East—has provided him with unique advantages, from equal fluency in English and Arabic, to an equal understanding of the Western and Middle Eastern mindsets, positioning him to explain the latter to the former.

http://www.frontpagemag.com/2014/raymond-ibrahim/the-brave-german-woman-and-europes-islam-question/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar