I klasseværelset - GYS!
Joseph Farah
Måske
det mest foruroligende ved YouTube videoen, hvor man kan lytte med på,
hvordan en high school lærer på en skole i Salisbury, North Carolina
forhåner og generer elever der er kritiske overfor Barack Obama, er den
gennemførte uvidenhed der udstilles af samme lærer.
Jeg inviterer dig til at lytte med, hvis du kan holde det ud. (Vær forberedt på at noget af sproget der benyttes er ret så vulgært.)
Jeg inviterer dig til at lytte med, hvis du kan holde det ud. (Vær forberedt på at noget af sproget der benyttes er ret så vulgært.)
At
skolesystemet beskytter hende med anonymitet er en skandale. Offentlige
skoler bør ikke være politiske indoktrineringscentraler der indfanger
publikum med et ungdommeligt påvirkeligt sind.
Den ikke navngivne lærer fortæller en elev han kan blive arresteret for at kritisere Obama - og lader formode at nogle blev arresteret for at kritisere forgængeren George W. Bush.
Her har vi uden tvivl en lærer med store problemer - den slags der bare ikke hører hjemme i en klasse.
Ikke alene er hendes kendsgerninger forkerte, men hendes måde at fremføre dem på er pinlig. Hun råber ad de elever der har en anden politisk mening. Hun lader formode at amerikanere ikke har ret til at vise “mangel på respekt” overfor en siddende præsident. Da hun udfordres gentagne gange af elever med en anden politisk holdning, gentager hun sit argument hele tiden.
Skolen siger læreren er blevet suspenderet af disciplinære grunde - selvom man indrømmer, skriftligt, at opførselen var upassende: “Rown-Salisbury skolesystemet forventer, at alle elever og ansatte udviser respekt på skolens område, og at alle lærere holder fast ved deres professionalisme i klasseværelse. Denne hændelse burde tjene som en lære for alle undervisere om at holde op med, og reflektere over deres påvirkning på eleverne. På grund at fortrolighed overfor elever som personale kan vi ikke føje mere til, offentligt.”
A thoroughly documented description of the inescapably anti-Christian thrust and dismal performance of governmental schools – Dr. Bruce Shortt’s “The Harsh Truth About Public Schools”
Den ikke navngivne lærer fortæller en elev han kan blive arresteret for at kritisere Obama - og lader formode at nogle blev arresteret for at kritisere forgængeren George W. Bush.
Her har vi uden tvivl en lærer med store problemer - den slags der bare ikke hører hjemme i en klasse.
Ikke alene er hendes kendsgerninger forkerte, men hendes måde at fremføre dem på er pinlig. Hun råber ad de elever der har en anden politisk mening. Hun lader formode at amerikanere ikke har ret til at vise “mangel på respekt” overfor en siddende præsident. Da hun udfordres gentagne gange af elever med en anden politisk holdning, gentager hun sit argument hele tiden.
Skolen siger læreren er blevet suspenderet af disciplinære grunde - selvom man indrømmer, skriftligt, at opførselen var upassende: “Rown-Salisbury skolesystemet forventer, at alle elever og ansatte udviser respekt på skolens område, og at alle lærere holder fast ved deres professionalisme i klasseværelse. Denne hændelse burde tjene som en lære for alle undervisere om at holde op med, og reflektere over deres påvirkning på eleverne. På grund at fortrolighed overfor elever som personale kan vi ikke føje mere til, offentligt.”
A thoroughly documented description of the inescapably anti-Christian thrust and dismal performance of governmental schools – Dr. Bruce Shortt’s “The Harsh Truth About Public Schools”
Diskussionen
der blev optaget med en mobiltelefon begynder med en samtale om en
frisk nyhed der i detaljer beskriver den republikanske præsidentkandidat
Mitt Romney der angiveligt skulle have generet en klassekammerat i
skolen. Diskussionen udvikler sig til en ophedet, undertiden
konfrontatorisk debat. Hændelsen med Romney blev præsenteret af læreren
som “en dagens kendsgerning.”
En elev spørger, “Var der ikke noget med at Obama engang generede en eller anden?”
Læreren svarer: “Ikke de jeg ved af.”
Eleven henviste med stor sandsynlighed til en hændelse der er med i Obamas bog “Dreams from My Father,” hvor præsidenten skriver at han i skolen skubbede til en lille pige, den eneste anden sorte elev i hans klasse, efter at andre elever havde sagt de var kærester. (se denne artikel på synopsis)
Da eleven fortæller læreren at Obama indrømmede at han generede en pige i skolen går læreren til forsvar. En elev spørger, “Var der ikke noget med at Obama engang generede en eller anden?”
Læreren svarer: “Ikke de jeg ved af.”
Eleven henviste med stor sandsynlighed til en hændelse der er med i Obamas bog “Dreams from My Father,” hvor præsidenten skriver at han i skolen skubbede til en lille pige, den eneste anden sorte elev i hans klasse, efter at andre elever havde sagt de var kærester. (se denne artikel på synopsis)
“Stop, nej, det kan ikke sammenlignes,” siger hun. Romney, siger hun “vil være præsident. Obama er præsident.”
Da eleven siger de begge “er blot mennesker” fortsætter læreren med at argumentere for at Romney som præsidentkandidat ikke skal have den samme respekt som præsidenten.
Læreren fortæller klassen at Obama “har ret til den respekt som enhver præsident har ret til.” Hun siger, “Hør nu efter, lad mig fortælle jer noget, I kan ikke have mangel på respekt for præsidenten i USA i dette klasseværelse.”
Eleven svarer at han vil sige det han har lyst til.
“Ikke om ham, det gør du ikke,” siger læreren.
Senere i meningsudvekslingen fortæller læreren klassen, at det er ulovligt at forhåne en præsident. “Er I klar over at mennesker er belvet arresteret for at sige noget dårligt om Bush?””Er i klar over I ikke må forhåne præsidenten?”
Eleven svarer at med en sådan udtalele om at blive arresteret for at tale dårligt om præsidenten, se det ville krænke ytringsfriheden.
“Man skal vist sige noget rigtig voldsomt skidt om ham for at blive arresteret,” siger han. “De kan ikke fjerne din ret til at have en mening....De kan ikke tage den fra dig medmindre du truer præsidenten.”
Noget andet foruroligende ved optagelsen er det sprog der benyttes af elever og læreren.
På et tidspunkt siger en elev, “Da Bush var præsident så sagde alle noget lort om ham.”
Hvortil læreren svarede: “Det var fordi han var en lort.”
Måske skulle flere elever have deres mobiltelefonoptager tændt mens de er i klasseværelsen således at forældre kan se og høre hvad deres børn skal høre på mens de er i statens varetægt.
Joseph Farah is founder, editor and CEO of WND and a nationally syndicated columnist with Creators Syndicate. He is the author or co-author of 13 books, including his latest, "The Tea Party Manifesto," and his classic, "Taking America Back," now in its third edition and 14th printing. Farah is the former editor of the legendary Sacramento Union and other major-market dailies.
http://www.wnd.com/2012/05/glimpse-inside-public-school-classroom/
Ingen kommentarer:
Send en kommentar