torsdag den 1. august 2013

Jihadister bomber buddhister - giver det bagslag?

Jihadister bomber buddhister


Jihadisterne - denne gang - De Indiske Mujahadeens - er i gang igen. På en søndag i juli gik ni bomber af på Buddhismens allerhelligste sted, Bodh Gaya i Indien. Jihadisterne sagde at bomberne var gengældelse for at buddhister er imod jihad i Myanmar. Dette ville svare til at bombe Grædemuren, St. Pauls Cathedral, Bethlehem, eller Kabbahen. Men da jihadisterne er de mindst politisk korrekte af alle religioner bemærkede medierne det knap. 
 
Fra Bodh Gaya, Indien

Dette jihadangreb kan få langtvirkende konsekvenser for jihad grundet de ellers så gunstige opfattelser af buddhister, og hvem buddhister er. Buddhismen er mediernes yndlingsreligion, og hos de venstreorienterede, hos de progressive og hos de liberal, og selv hos de der befinder  på midten synes det er vanskeligt ikke at bryde sig om buddhismen. Buddhismen er i sandhed en fredens religion, ikke som den anden “fredens religion” med dens jihad doktrin og 1400 årige erobringstaktik.

Men venstrefløjen og liberale er også apologeter for Islam og en af måderne apologeterne benægter Islams brutalitet er at angribe dets ofre for på en eller anden vis at fortjene jihadisternes angreb. Da kristne hver uge dræbes af jihadister, så retfærdiggør venstreorienterede typer det som værende på grund af Korstogene og andre krige ført af nationer der primært er kristne. Da 30 kristne børn blev myrdet i Nigeria, blev det anset som gengældelse for Korstogene (Korstogene varede 300 år og det sidste var for 800 år siden). Og enhver jøde der dræbes er gengældelse for de påståede israelske forfølgelser af de såkaldte palæstinensere. Udtrykt på anden vis, Islams apologeter regner altså med at de fleste af de som dræbes i jihad har fortjent det.

Således er apologeterne for Islam i et dilemma. Jihad skader buddhister, men det ville være hyklerisk at beklage det. Benægtelsesmaskineriet er sat i gang - de jihadister var ikke ægte muslimer eller også var det kun nogle få skøre kugler.

Et andet problem for apologeterne er deres teori om at hvis muslimer behandles korrekt så vil de ikke være voldelige. Dette vil altså sige, “behandler du palæstinenserne korrekt og de vil handle korrekt” teorien om, hvordan Islam skal betragtes. Dette bliver så udvidet til teorien om at al islamisk vold skyldes, hvordan palæstinenser er blevet behandlet. Nuvel, bombningerne i Indien har intet som helst med palæstinenser at gøre.

Mange buddhister er gennemført pacifister, der holder fast ved, “hvis du gør det gode, så vil det gode komme til dig,” skolen for politik. Problemet er at sådanne buddhister sædvanligvis ikke kan regne ud, hvorfor muslimer mener det at være buddhist er ondt. De kan være uvidende om islamisk doktrin der siger at det eneste gode der kan være ved en buddhist er at underkaste sig Islam.

Buddhisternes lære går ud på at der skal vises, og er brug for medfølelse og visdom. Men visdoms-aspektet synes dog ikke at være særlig ‘storslået’ når Dalai Lama kan sige at angrebene er “meget triste” samtidig med han bemærker at de kunne være “nogle få individuelles handling” og at “det ikke bør betragtes som noget alvorligt.”

Hvis blot Dalai Lama ville tage sandhedstelefonen ville han kunne høre dette: “Hallo den buddhisme du praktiserer, Vajrayana Buddhismen kommer fra Swat Dalen i Afghanistan og hvor er buddhismen nu der? Den er blevet udslettet fra Afghanistan af jihadister. Den samme jihaddoktrin udsletter buddhister i dag i Thailand. Er det ‘trist’ nok for dig?” Jihad har til formål og søger at udslette alle religioner i områder som muslimer kommer ind i. Det bør i allerhøjeste grad betragtes som noget alvorligt.
 

At bombe Bodh Gaya har dog en bagside for jihadisterne. Nogle få at de sædvanlige apologeter kan nu beslutte af hvis jihad også er at bombe buddhister, så måske, blot måske, er der noget fundamentalt galt med Islam.

Islams apologeter har det langt vanskeligere med at retfærdiggøre jihad mod buddhister da jihad er imod deres egen politiske alliance.

Derfor er det at kaste bomber mod buddhister en taktisk sejr, men i det lange løb kun en strategisk sejr, hvis buddhisterne og apologeter bemærker mordene på deres egne.

Bill Warner, Director-Center for the Study of Political Islam bw@politicalislam.com; www.politicalislam.com

http://www.americanthinker.com/2013/07/the_jihadists_--_on_this.html#ixzz2aLeZno5U

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails