mandag den 2. maj 2022

Brintoverilte - effektiv mod vira?

 

Brintoverilte - effektiv mod vira? 

Andrea Widburg

Jeg har i lang tid kendt til brintoveriltes antibaketerielle egenskaber. Da jeg var barn havde min mor altid en flaske Gly-Oxide i huset til brug ved mindre sår, bid i tungen og andre dårligdomme i munden. Og da jeg er noget nervøs ved E. coli og salmonella (en lang historie) har jeg som regel eddike og brintoverilte under køkkenvasken for at rense frugt og grøntsager.

For nylig fik jeg et brev fra en ven, både han og hustruen havde lungebetændelse der var yderst svær at få bugt med trods hospitalsindlæggelse og masser af antibiotika. Det som fik bugt med lungebetændelsen var en forstøvning af saltvand og brintoverilte.

Yderst interesseret undersøgte jeg det,og opdagede myriader af artikler (formodentligt fra læger) der diskuterede brintoverilte og respiratoriske sygdomme. (I Nebulizing Hydrogen Peroxide for Respiratory Health og Dr. Mercola's Nebulized Hydrogen Peroxide — A Simple Remedy for COVID-19, fra marts 2021).

Jeg opdagede imidlertid, og det er yderst vigtigt artikler i de førende medier med citater fra læger der siger at uanset hvad du gør så forstøv ikke brintoverilte. Denne artikel fra september 2021 Reuter  er et fint eksempel:

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) har ikke brintoverilte på listen over behandling for COVID-19 (her).

Brintoverilte er traditionelt brugt ved mindre afskrabninger og sår. (her).

Diss rygter fik organisationer som the Asthma and Allergy Foundation of America (AAFA)   www.aafa.org/about-aafa.aspx) til at poste et råd på deres website, bit.ly/3APNtWa og på deres Facebook side (heradvarende mod at inhalere brintoverilte. “BRUG IKKE brintoverilte i en forstøver og indånd det ikke. Det er farligt. Det er ikke sådan man forhindrer eller behandler COVID-19,” advarede man om for at imødegå trenden på de sociale medier.

Ifølge AAFA, "Kan brintoverilte benyttes som et rensemiddel og en pletfjerner og kan medføre skade på væv hvis man sluger det eller indånder det.” Organisationen citerer toksikologi rapporter (her) fra the Agency for Toxic Substances and Disease Registry.

Dr Jamie Alan, professor i farmakologi og toksilogi ved  Michigan State University fortalte Health.com, "Brintoverilte er frie radikaler hvilket betyder, at det er et ustabilt atom der kan skade celler. Hvis det inhaleres kommer det i lungerne, hvor det kan skade cellemembranerne."

Panagis Galiatsatos, M.D., associeret professor ved Johns Hopkins Bayview Medical Center, delte Alan's fornemmelse. Dr. Galiatsatos sagde til Reuters via telefon at påstande om at brintoverilte er en effektiv behandling mod COVID-19 “alle er falske.”

Nu var jeg forvirret. Tror jeg på det traditionelle medicinske etablissement eller tror jeg på tilfældige mennesker, herunder tilfældige læger der fremkommer med deres mening på internettet? Der var engang da det at stole på det etablerede medicinske etablissement var logik for burhøns. Nu, i betragtning af det systemet ikke ligefrem har været hæderfyldt og aggressivt har forkastet enhver tidlig behandling mod COVID-19, ... så er min tillid noget mindre. Advarslerne er dog skræmmende.

Image: Hydrogen peroxide model.  Public domain.

Brintoverilte kværner nu i mit hoved. Jeg var fascineret over at erfare at nye medicinske undersøgelser slår fast at aerosolized brintoverilte (formodentligt i fødevareudgaven) kunne være et nyt våben i krigen mod en af de mest nederdrægtige infektioner på hospitaler eller plejehjem for ældre:

Nye data udgivet i dag lader formode at ved at tilføje forstøvet brintoverilte til hospitalers procedurer mod  infektioner kan man effektivt reducere Clostridioides vanskelige infektioner(CDI), som er en af de mest almindelige sundhedsrelaterede infektioner (HAIs), blandt patienter i større akutafdelinger. Resultaterne, der giver den første langtids evaluering af et aHP disinfecktions system for at reducere CDI i et klinisk område kan ses i the American Journal of Infection Control (AJIC), the journal of the Association for Professionals in Infection Control and Epidemiology (APIC).

"Vort studium viste at vedvarende brug af brintoverilte i et forstøvningssystem havde en markant påvirkning ved at reducere C. vanskelige infektioner på hospitaler," sagde Christopher L. Truitt, Ph.D., Wayland Baptist University, og avisen chefredaktør.

Individer inficeret med C. belastning kan være asymptomatiske eller have symptomer gående fra mild diarre til alvorlig livstruende betændelse i colon. Ifølge the Centers for Disease Control and Prevention and The Joint Commission, er C. belastning ansvarlig for 223,000 HAI tilfælde resulterende i flere end 12000 dødsfald og omkostninger svarende til $6.3 milliarder årligt i the United States annually.

Hvorfor hører jeg ekko at beretninger om hydroxychloroquine og ivermectin i ovennævnte rapport?  Kunne det være at det skyldes det omfatter almindelige tilgængelige, billige midler der synes at have en forbavsende gode egenskaber, men som er fuldstændig afvist af det medicinske etablissement, især når det drejer sig om at behandle COVID før en indlæggelse på hospital er nødvendig? 

Advarslerne mod at indånde brintoverilte skal tages alvorligt. Jeg skal ikke ‘sluge’ det på daglig basis. Imidlertid vil jeg holde skarpt øje med medicinske efterretninger der giver rum for at brintoverilte faktisk har egenskaber mod vira. Jeg er villig til at indgå væddemål om, at chancerne er ganske gode at præcis sådanne artikler vil poppe op - næste år.

https://www.americanthinker.com/blog/2022/03/hydrogen_peroxide_the_stuff_sitting_under_your_kitchen_sink_may_be_a_lifesaver.html

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails