‘Sex Jihad’ Fatwa tillader incest i Syrien
Sidste år, ifølge arabiske mediers fortælling, udstedte den saudiske gejstlige Nasser al-‘Umar en fatwa der tillod mujahiden (jihadister) i Syrien at have sex med deres søstre [muharamhum] dersom ingen andre muligheder fandtes. Den saudiske prædikant priste også mujahedin for deres stadige kamp mod, med hans egne ord, “undertrykkelsens- og vantroens maskine, det vil sige regimerne i Syrien og Iran.”
Den gejstlige udstedte sin fatwa på “en af de kanaler der har forbindelse med radikale jihadi bevægelser,” hvor han også, som det fortælles sagde: “Nogle er i dag imod de fatwas der udstedes af gejstlige der tjener vore mujahedin brødre i kampen i Syrien (en sandsynlig henvisning til muslimsk kritik - modsat Vestens benægtelse - mod sex-jihad fatwas),
uden at fordømme drabene på børn og kvinder i Syrien.”
Lige så chokerende denne rapport kan være, så er det dog ikke den første af sin slags. For eksempel, ifølge denne arabiske dokumentarvideo (klik cc for engelske undertekster), “Tillader den ny jihad brødre og søstre i Syrien der tilhører det (al Queda) tilknyttede al-Nusra front at gifte sig med hinanden i jihads navn, på grund af manglen af piger blandt krigerne i den organisation.”
En mand i videoen siger, “Ved Zawia bjerget er der en imam der hedder imam Hussein. De bringer ham en bror og en søster, han siger ‘Allahu Akbar’ overfor dem tre gange for at de kan have sex med hinanden og gør dem til mand og hustru.”
Rationalet og retfærdiggørelsen for disse fatwas er baseret på den islamiske maksime, “nødvendighed gør det forbudte tilladeligt,” ikke ulig den mere kendte talemåde, “målet helliger midlet.”
Med andre ord,fordi der kæmpes for at gøre “Allahs ord” eller Sharia til det suveræne, som det største gode, og fordi jihadister der kæmper for netop dette, og måske er seksuelt ‘understimulerede’ og derfor kan miste deres moralske sans og forlade kampscenen for at opsøge kvinder er det tilladt, faktisk prisværdigt, for muslimske kvinder - herunder åbenlyst slægtninge - frivilligt at overgive deres kroppe til disse mænd således at de kan fortsætte jihad for at give Islam magt, i overensstemmelse med Koranen: “Allah har af de troende købt deres personer og deres ejendele; for deres er (som ‘betaling’) haven (Paradiset): De kæmper for Hans sag, falder og fælder.” (Yusuf Ali trans. 9:111).
Dette vers bliver traditionelt fortolket som muslimske mænd der “sælger sig selv,” det vil sige deres kroppe til jihad i bytte for Paradiset. I konteksten med sexjihad sælger muslimske kvinder imidlertid også “sig selv” (deres kroppe til sex) for indirekte at gøre jihad stærkere, igen i bytte for Paradiset.
Kendsgerningen er, at maksimen “nødvendighed gør det forbudte tilladeligt,” har ansvaret for enhver tilsyneladende selvmodsigelse: Muslimske kvinder skal ærbart tildække sig fra hoved til tå - dog i jihads tjeneste har de lov til at prostituere deres kroppe.
Homoseksualitet er forbudt - men tilladeligt - hvis det rationaliseres, som en måde hvorpå vantro kan dræbes.
Selvmord er forbudt - men tilladeligt under jihad - så kaldes det “martyrium.”
At stjæle er forbudt - men helt i orden med at jihadister kan plyndre når vantro besejres.
Moralen på historien? Sharia er kun drakonisk og streng for de som lever under dens herredømme. Men for de som arbejder for at give Allahs lov magt - jihadis er de førende - er det ikke kun tilladt at ignorere Sharia, de har lov til at se bort fra moralens grundregler.
About Raymond Ibrahim
Raymond Ibrahim, a Middle East and Islam specialist, is author of Crucified Again: Exposing Islam’s New War on Christians (2013) and The Al Qaeda Reader (2007). His writings have appeared in a variety of media, including the Los Angeles Times, Washington Times, Jane’s Islamic Affairs Analyst, Middle East Quarterly, World Almanac of Islamism, and Chronicle of Higher Education; he has appeared on MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, NPR, Blaze TV, and CBN. Ibrahim regularly speaks publicly, briefs governmental agencies, provides expert testimony for Islam-related lawsuits, and testifies before Congress. He is a Shillman Fellow at the David Horowitz Freedom Center, an Associate Fellow at the Middle East Forum, and a Media Fellow at the Hoover Institution, 2013. Ibrahim’s dual-background—born and raised in the U.S. by Coptic Egyptian parents born and raised in the Middle East—has provided him with unique advantages, from equal fluency in English and Arabic, to an equal understanding of the Western and Middle Eastern mindsets, positioning him to explain the latter to the former.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar