lørdag den 20. oktober 2012

Kvinder og Mitt Romney

Mitt ved en velgørenhedsmiddag

Kyle-Anne Shiver

Denne Mitt Romney så jeg endog meget gerne som en der styrede i de næste 8 år. Han har en forbavsende naturlig ro, besindighed og imødekommenhed ... og det uden teleprompter. En behagelig varm og medfølende stemme, der på passende måde viser der er ægte følelser; at der er en menneskesjæl inden i ham.

Romney er tilpas seriøs i alvorlige sager, men dog uden at tage sig selv så seriøs at han lader som om han er gud. Måske kunne denne mand, som præsident, endog skabe i det offentlige liv en næsten helt overset dyd: Ægte ydmyghed. Man fornemmer at præsident Mitt Romney ville tjene for amerikanerne frem for at han forventede at amerikanerne tjente ham. Hvilken forfriskende forandring det ville være!

Fra et kvindeligt perspektiv er denne fyr Mitt Romney, behagelig for øjnene, har charme og med et ganske stålsat glimt i øjet der fuldstændig udelukker billedet af ham som værende en uopnåelig plutokrat med isvand som blod, et portræt som Obama og hans medieslæng så snedigt udstiller ham.  


Se endelig denne video - Manden har jo en dejlig humor.

Nu i al oprigtighed må jeg indrømme at Mitt Romney skulle vinde over mig, lidt efter lidt, på det ene politikområde efter det andet, gennem mange tilfældige møder og utallige debatter. Jeg var nemlig ikke Romney støtte fra begyndelsen.

Jeg besidder en medfødt skepsis over for alle charmerende, alt for pæne-til-skade-for-dem-selv udseende mænd. Lige siden jeg begyndte at have kærester har jeg holdt et skarpt øje med disse ‘begavede’ skabninger af det modsatte køn, idet jeg har betragtet dem som værende blot talentfulde sælgere. Hver mand af den type begynder hos mig med minus 10 point og skal arbejde hårdt for at opnå min tillid.

Men denne Mitt Romney har overbevist mig om at han er gennemført ægte, en ægte gentleman af den højeste moralske kaliber, og lige så meget det smerter mig at sige det nu, så har han vist sig at være en eksemplarisk undtagelse af min regel med “pas virkelig på alle charmerende mænd.”

Når som helst man møder en både behagelig, engageret, attraktiv charmerende mand, der samtidig har en stærk karakter, intelligens, en god arbejdsmoral, og ægte mod, ja så er det næsten en yderst velkommen afvigelse. (Jeg tænker her på Bill Clinton da hans samvittighed var i ordentlig funktion) Mitt Romney synes perfekt at passe på det.

Da jeg betragtede Mitt Romney ved Al Smith middagen forleden aften var jeg ved at kløjs i ærgelse over jeg ikke lang tid forinden havde fundet ud af at “jeg tog fejl af Mitt.” Det var bare så dejligt at se og høre en ægte mand komme med dybfølte, humoristiske, men dog passende alvorlige bemærkninger om et land der er nærmest totalt udsultet af den præsident der står i spidsen. Han optrådte så præsidentielt at jeg glemte alle mine tidligere forbehold for Mitt Romney.

Ægte kvinder holder med Mitt Romney af fornuftsgrunde.

Og jeg er stolt over at føje mig til deres rækker.

Hvis ikke Mitt havde ‘vundet’ mig noget før så ville denne sætning: “I Sesame Streets ånd, så er dette program sendt til dig af bogstavet O og tallet 16 billioner.”

Kan den 6. november ikke komme meget hurtigere?

http://www.americanthinker.com/blog/2012/10/mitt_provded_himself_at_the_alfred_e_smith_dinner.html#ixzz29pDJvsKA

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails