fredag den 17. juli 2009

International kvindedag i Afghanistan

Den Internationale Kvindedag i Afghanistan

Hvis jeg bad en normal person om at give en humoristisk overskrift til fototet herunder da ville jeg uden tvil have fået forslaget, "Hvad med afghanske kvinder fejrer den Internationale Kvindedag (8. marts 2009)?"

Photo Credit: The First Post.co.ukAfghan women mark International Women's Day

Det er lige nøjagtig hvad det hele handler om, altså ingen joke. En ikke-muslim vil straks kunne se ironien i dette billede med de mange "uafhængige og selvstændige" afghanske muslimske kvinder der er samlede for at fejre rettigheder kvinder har opnået i de seneste århundreder.

Ingen tvivl om, at denne inspirerende forsamling vil hjælpe med til at opmuntre andre muslimske kvinder til at opnå de samme rettigheder, og den gode behandling som denne gruppe så helt klart nyder.

Sandheden er, at Islam gør folk blinde. Uanset hvor mange gange en muslimsk kvinde ser på disse foto, ja så ser hun dem ikke alligevel. I min artikel 'Muslimske kvinder slaveholdes i benægtelse' kan læses mere.

Forestil dig, at du viser en hvilken som helst sort mand følgende billede:

slavery

og fortæl ham så at billedet repræsenterer en ægte hjertelig bestræbelse hos den hvide mand for at hjælpe den sorte med at få fluerne væk fra hans ryg.

Men muslimske kvinder vil fortælle dig, at billedet af Burkagruppen foroven repræsenterer kvinder der selv har valgt at iføre sig dette outrerede udstyr. Jeg får ofte emails og kommentarer fra muslimske kvinder der fortæller mig at muslimske kvinder virkelig holder af disse telte. Temperaturen i Kabul i dag er et par og fyrre grader. Jeg nægter at tro på deres påstand.

Du kan jo forsøge at sælge skrønen til en venstreorienteret. Jeg køber den ikke

Artikel fra bloggen: plancksconstant.org

Related Posts with Thumbnails