torsdag den 3. november 2016

Obama til mænd: Kom over jeres sexisme og stem på Hillary

Obama til mænd: Kom over Jeres sexisme og stem på Hillary


Under kampagneførelse for Hillary Clinton i Columbus, Ohio, opfordrede præsident Obama mænd til at “sætte sig ud over” deres sexisme og stemme på Hillary.
Præsident Barack Obama taler ved et valgmøde for Hillary ved Capital University, tirsdag den 1.11. i Columbus Ohio  (AP Photo/John Minchillo).

Til “fyrene derude,” sagde Obama, “der er en grund til vi ikke har haft en kvindelig præsident før....”

“Og vi må spørge os selv, som mænd - fordi jeg håber mine døtre kan være i stand til at opnå noget af det de håber på - og jeg ved at min hustru er ikke kun er min lige, men er mig overlegen,” fortsatte han.

“Jeg ønsker enhver mand derude der stemmer ser grundigt på sig selv og spørger sig selv, ‘har jeg nogen problemer med dette, hvor meget af det kunne skyldes at vi ikke er vant til det.’ Derfor når en fyr er ambitiøs og ude i det offentlige liv og arbejder hårdt, nuvel det er helt OK, men når en kvinde gøre det, er I alle ens, og spørger, ‘hvorfor gør hun nu det,’” tilføjede han.
Derfor mænd, er det grunden til  I ikke stemmer på Hillary?


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Nu ved jeg hvad der er galt med mig. Jeg er sexist, kvindehader mv. Kunne nemlig aldrig finde på at stemme på Hillary. Har netop været til en meget klog psykolog - Obama. Ro i sindet og helbredelse kan sætte ind.

Related Posts with Thumbnails