lørdag den 12. juni 2010

16,500 flere kontrollanter til Skat

16,500 flere grunde til at stemme Republikansk til november


Harold Witkov

En livslang Demokrat løber ind i en livslang Republikaner, og de begynder at debattere den netop vedtagne sundhedslov:

Republikaner: Jeg vil vædde 100 kroner på at ObamaCare ikke er selvfinansierende som man påstår.

Demokrat: Jeg vil satse 100 kroner for at ObamaCare er selvfinansierende - og jeg kan bevise det lige på stedet.

Republikaner: Helt i orden. Hvad er så dit bevis?

Demokrat: ObamaCare loven indbefatter også at der ansættes 16500 ekstra skatterevisorer hos Skattemyndighederne.
Republikaner: Her har du de 100 kroner.
Der er visse tal, der, bare jeg hører dem, der motiverer mit kampånd. Når jeg tænker på antallet 600, forestiller jeg mig Tennyson's Charge of the Light Brigade. Antallet 300 får mig til at huske på de 300 tapre spartanere der kæmpede til døden ved Thermopylæ. Jeg kommer i tanke om "Alamo! ved at tænke på de 189 der døde der. Tallet 3000 bringer mig tilbage til Twin Towers den 9/11.

Betyder tallet 16500 noget for dig? Det burde det måske.

Som om Demokraternes sundhedslov ikke gjorde flertallet af amerikanere vrede nok, så valgte Demokraterne at smide endnu en sidste ingrediens ind i ObamaCare forsoningsloven, der måske kunne garantere en Republikansk jordskredssejr til november. Takket været Demokraterne har det mest hadede, frygtede kontor i Amerika, IRS, (Skatterevisorerne) netop fået 16500 nye agenter. Ved at sprøjte yderligere 16500 IRS agenter ind med deres sundhedsblanding, har Demokraterne måske netop placeret på deres skuldre det ekstra halmstrå der vil få dem til at vælte.

Har du hørt nogle gode vitttigheder om skattevæsenet fornylig? De kan findes overalt på internettet, men når nu den sidste ligning er afsluttet her den 15. april, vil der sandsynligvis være endnu flere. Her er en jeg fandt på GETAMUSED.COM:

Det lokale værtshus var så sikker på, at deres bartender var den stærkeste mand i kvarteret at de tilbød et væddemål på 1000 dollars om det. Bartenderen ville klemme en citron indtil al saften var løbet ned i et glas og overrække citronen til en gæst. Hvis nogen kunne klemme bare en dråbe ekstra saft ud så var pengene hans. Mange forsøgte sig i lang tid (vægtløftere, bodybuildere mv.) men ingen kunne klare opgaven.

En dag kom en lille skravl af en mand ind, med tykke briller og i et jakkesæt, og sagde med en fistelstemme. "Jeg vil gerne forsøge mig med væddemålet."

Efter at latteren var døet hen, sagde bartenderen helt i orden greb en citron og klemte til. Så rakte han den maste citron til den lille mand så han kunne forsøge.

Men mængdens latter forstummede og blev til totalt tavshed da manden klemte om citronen og der faldt yderligere seks dråber ned i glasset.

Mens mængden jublede betalte bartenderen de 1000 dollars og spurgte så den lille mand. "Hvad i alverden er dit erhverv? Er du skovhugger, vægtløfter eller hvad?"

Manden svarede, "næh, jeg arbejder såmænd for skattevæsenet."

Du kan nok regne ud, hvem den dér klemte citron vil være? Dig! Ved nærmere eftertanke kan man sandsynligvis ikke klippe håret af en skaldet, men i stedet for citronsaft så kunne det meget vel være de sidste seks blodsdråber i os der flyder ned i glasset.

Demokraterne er virkelig trådt i karakter. Der kan måske være amerikanerne der endnu ikke er blevet trætte af at høre "at skatterne vil stige," og der er måske amerikanere der mener der følger noget godt med sundhedsloven, men ingen amerikaner med rødt blod kan være glade for yderligere 16500 skatterevisorer! Afhængig af hvem du er, så har du måske din egen bogholder, sagfører, læge, forsikringsagent, børsmægler, mekaniker og så videre, men ingen, ingen ønsker sig sin egen skatterevisor.

Jeg er dødsens alvorlig. Hvis vi ønsker at Obamacare skal annulleres da må vi begynde at vælge Republikanere (hovedsageligt konservative af slagsen) over hele linjen til november. Hvis RNC spiller kortene rigtigt, da kan de "Demokratiske 165000" meget vel blive mer end blot en talemåde, men et magtfuld emne at føre kampagne om. Vi har brug for at"Demokraternes 16500" skal være en hverdagsudtryk.
Vi skal knytte Demokraterne sammen med udvidelsen af Skatteligningen. Sundhedsloven bør gøres kendt som, ikke sundhedsloven, men som "Demokraternes Skatterevisor udvidelses sundhedslov." Enhver Demokrat i Kongressen bør spørge, "Hvordan havde du det da du stemte for de 16500 nye Skatterevisorer?" Vi skal have plakater med Obama, Pelosi og Reid der smiler ved overskriften, "Hver borger har ret til sin egen Skatterevisor!"

Hvorfor hader folk IRS (Skatterevisorne)?

Det går langt videre, end at man måske ikke bryder sig om at betale skat. IRS gør folk rigtig bange, ja dødsensangste. Det er en frygt for revision. Med alle de komplekse regler og de stadig skiftende skattekoder, er folk bange for at de vil blive straffet for uskyldige fejltagelser. De er rædselsslagne for at straffen vil være overdreven og urimelig. Præsident Obama elsker at skrive breve om mennesker der lider under dårlig behandling af forsikringsselskaber, men der er rigeligt med lidelseshistorier fra uskyldige mennesker der har problemer med IRS. Ønsker vi virkelig 16500 flere IRS agenter i vore liv? Og hvad nu hvis det viser sig de 16500 er godt omskolede ACORN arbejdere?

Ronald Reagan sagde engang, "De ti mest rædselsvækkende ord i det engelske sprog er, "Jeg er fra regeringen, jeg er her for at hjælpe." Tak til Obama, Pelosi, Red og Demokraterne, for de mest rædselsvækkende ord i dag handler om "Jeg er fra IRS, og jeg er her for at sikre at har den sundhedsdækning du fortjener."

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails