mandag den 29. august 2016

Hillarys nye strategi: Jeg er muligvis småkriminel, men han er racist

Clinton's nye strategi: Jeg er muligvis en slyngel, men han er racist



Hvad fik egentlig Clinton kampagnen til at benytte “racekortet” mod Trump?

Det synes at være lidt for tidligt. Trods alt formodes det ikke, at hun førte med 10 points - på vej mod en jordskredssejr?

Husker du atReagan i 84,at Nixon i 72, og at selv Clinton i 96 lød så desperate eller angreb deres modstandere på denne vis? De sagde ikke meget eller fik deres hjælpere til at udføre angrebene.   

Så hvad foregår der egentlig? Lad mig stille et par teorier op:

1) Clinton kampagnen må have interne målinger der viser et meget tættere løb ende de nationale meningsundersøgelser antyder, eller i det mindste har man information om at føringen snævres ind på grund af alle de dårlige nyheder. De har måske også (ren spekulation fra min side) der viser meningsundersøgelser med så at sige ingen begejstring for hendes kampagne i det afro/amerikanske samfund. Med andre ord, vil hun vel få 90% tilslutning, men muligvis langt lavere! Jeg husker jeg analyserede primærvalget i Texas i foråret 2016 fra Telemundo Dallas, hvor vi brugte det meste af natten på at undre os over den elendige hsipanic valgdeltagelse. Begejstring og Hillary passer bare ikke sammen!  

2) Clinton kampagnen kan frygte nogle kommende dårlige nyheder. Julian Assange fortalte medierne at noget dårligt er på vej. Han kan muligvis bluffe eller ønske at promovere sig selv. Imidlertid formoder den seneste AP historie at Assange har noget i støbeskeen. Mit gæt er, at nogle emails vil bekræfte at Udenrigsministeriet og Clinton Foundation var alt for tæt associeret. På et tidspunkt vil selv de venlige medier begynde at stille spørgsmål.

Billedresultat for racist trump
Det er noget vanskeligt at tro på at Clinton skulle have en privat server, slette emails og skjule alt fordi de er dumme, som Charles Krauthammer skrev. Der er noget dette par skjuler. Hvorfor så megen hemmelighed om emails mellem en mor og datter om et giftermål?

Så jeg er en af dem der mener der er store nyheder i vente. Vi står måske over for at få en overraskelse til oktober.

Men igen, hvorfor spille racekortet ud nu? Jeg tror at den nye strategi vil være at arbejde på at sætte energi i Obama koalitionen ved at sige: “Jeg er muligvis bundrådden, men han er racist!
 
Hvad ville du ellers gøre hvis du selv var rådden? Jeg gætter på at du vil skræmme din base med at en racist er værre end en kvinde der ikke kan sige sandheden eller sætter den nationale sikkerhed i fare.

P.S. You can listen to my show (Canto Talk) and follow me on Twitter.


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails