fredag den 20. maj 2011

UFO'er og syner

Syner

Jeg har aldrig set en UFO, men jeg arbejder med adskillige mennesker der har. Og nej, jeg arbejder ikke for Air Force, FBI, eller for Dennis Kucinich kampagnen. Jeg nulrer rundt på en døende avis, hvor de tillukkede ansatte for det meste er sunde i sindet, undtagen når deadline nærmer sig.

En af mine kolleger -- lad os kalde hende "Crazy Laura" -- så en UFO for cirka 15 år siden. Efter nogen overtalelse ("I må tro jeg er kugleskør...") fortalte hun om hændelsen: "Min hund gøede af noget i baghaven. Udenfor cirka 20 meter fra min havedør så jeg tre hvide lys der hævede sig lydløst fra jorden. Pludseligt --- woosh! -- skød lysene i vejret, ja med lysets hastighed."
Jeg var nysgerrig: "Hvor store var de der lys?"

Laura tog noget op fra mit skrivebord. "Sådan som dette."

"De var på størrelse med en snavset pizzatallerken? Det må have været noget at et lille rumskib, fløjet af--"

"Jeg så ingen grønne små mænd!" snerrede Laura. "Og du er helt åbenbart måske ekspert i dimensionerne på rumfartøjer fra rummet?"

Uden at blinke besluttede jeg at foretage en øjeblikkelig undersøgelse. Det viste sig at cirka hver ottende af mine kolleger havde set UFO'er. Ingen var imidlertid blevet bortført og "podet" af rumvæsener. Eller det ville de i hvert fald ikke indrømme.

De fleste af journalisterne havde interviewet mennesker, for det meste politibetjente, der påstod de havde set UFOer. Spørg journalisterne om de tror på betjentene og de siger, "Jeg tror de så noget. Vi bor jo lige ved siden af Boing fabrikken, en lufthavn og Scott Air Force Basen, så hvem ved hvad der egentlig flyver rundt derude."

De som spotter UFO'er er i godt selskab. Mindst to amerikanske præsidenter så uidentificerede flyvende objekter. Ronald Reagan og Jimmiy Carter kom også fra hver siden af den politiske kampplads. Udover præsidentkampangnen i 1980 er deres 'nærkontakter' muligvis det eneste de havde til fælles.

Ikke som nogen overraskelse er (muligvis den apokryfe) historie og Den Store Kommunikators syn mest interessant. Carter kunne blive forundret over en kanin i der padlede, (sang af Tom Paxton) men Reagan beordrede sin pilot til at jagte UFO'en hele vejen til Bakersfield: Som husket af The Gipper (kælenavn for Reagan).
Jeg var på et fly...da jeg så ud af vinduet og så dette hvidfe lys. Det zigzaggede rundt. Jeg gik op til piloten og sagde, "Har du det noget lignende?" Han var chokeret og sagde, "Niks." Så sagde jeg til ham, "Lad os følge efter det!" Vi fulgte det i adskillige minutter. Det var et klart hvidt lys. Vi flgte det til Bakersfield, og lige pludselig til for store forbavselse for det direkt op i himlen. Da vi gik af flyet fortalte jeg Nancy alt om det.
Så ikke alene besejrede Reagan Ondskabens Imperium, han frelste os muligvis også fra et angreb fra Mars.

Da jeg var barn var jeg optaget af paranormale fænomener. Det eneste læsemateriale jeg ejede, udover bunker af Mad magasiner, var besynderlige fiktionsbøger med titler som Gudernes Stridsvogne, Det Tabtes Limbo, og andre i den genre der overdrevent mystificerede alt fra Big Foot til Loch Ness Uhyret.

Selv i dag er jeg besnæret af beretninger om UFO'er. Derfor var jeg helt oppe på dupperne da FBI fornylig afklassificerede dokumenter om den legendariske Roswell Hændelse. Ifølge et memo sendt til FBI dirketøren J.Edgar Hoover i 1950, havde efterforskere opdaget tre nedstyrtede flyvende tallerkener og ni døde rumvæsener. Rumvæsenerne lignede mennesker, bar metaltøj og var blot tre fod høje.

Historien gik helt i selvsving. Endelig var der her den rygende pistol der beviste hvad konspiratiuonsteoretikerne havde troet længe -- at der virkelig var en bevidst skjuel fra regeringens side af UFO sytrtet ved Roswell. N.M i 1947.

Blot lyder kendsgerningerne i memoet slet ikke som Roswell Hændelsen. Rapporten nævner endog ikke Roswell. Ja, og så viser det sig at memoet sandsynligvis er snyd.

Jovist vil konspirationskugler sige, at snyderi har gennemsyret forbundsregeringen for at sætte UFO'logerne i miskredit.

Helt i orden, men hvis det ikke er et fupnummer, så har verdens regeringer været utroligt succesrige med at dække for alle beviser på besøg fra rummet. Og det ville så forudsætte at disse regeringer er yderst kompentent, i det mindste i den henseende. Historien og almindelig sund fornuft beviser noget helt andet.

Det er stadig morsom at læse beretninger om UFO'er, men virkelig at tro på dem da skal vi jo tro på en verden med yderst kompetente regeringsembedsmænd. Og selv ikke Skøre Laura vil gøre det.



Christopher Orlet writes from St. Louis and is a frequent contributor to The American Spectator Online.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails