søndag den 21. juni 2009

Tortur mod amerikanske soldater...

Tortur overfor amerikanske soldater

Jamie Glazov

Frontpage Interview’s gæst er i dag Dave Gaubatz, den første US civilist (1811) Federal Agent udsendt til Irak i 2003. Han er for tiden leder af Mapping Sharia Project og ejer af GB Counter Terrorism Publishing (dgaubatz.blogspot.com). Han kan kontaktes her davegaubatz@gmail.com.

FP: Dave Gaubatz, velkommen til Frontpage Interview. Der har været omfattende snak om tortur overfor tilfangetagne islamiske terrorister, især siden krigen i Irak (2003), hvad mener du om det?

Gaubatz: Jeg mener det er på tide, at vore efterretningsofficerer og andre agenter, der er involveret i at finde beviser hos terrorister i Irak i begyndelsen af krigen i 2003, begynder sat hjælpe hinanden, og fortæller, hvordan det hele foregik.

I april 2003, mens jeg var i Nasiryah, Irak, havde jeg lejlighed til at tale med lederen af Saddam Nasiryah Hospitalet, adskillige læger og sygeplejersker der faktisk passede menig Jessica Lynch da hun var krigsfange. Sammen med en anden agent havde jeg lejlighed til at "udsprørge" lederen af Røde Halvmåne, der befandt sig i samme gade som hospitalet. Lederen var ansvarlig for tortur og drab på amerikanske soldater fra 507. Maintenance Company, Fort Bliss, Texas, og mange andre der ydede hjælp og tjenester i hele Irak.

FP: Hvilken vejledning havde du, og dit hold at officerer i modterror fået for at kunne interviewe og foretage undersøgelser?

Gaubatz: Jamie, det er vigtigt at lægge mærke til, at mange af afhøringerne vort hold foretog ikke foregik indenfor de sikre grænser af en "venlig" base eller i et fængsel. Det store flertal af vore afhøringer skete ude i marken. Den eneste vejledning jeg og andre agenter havde fået var, at fjenden vi bekæmpede var særlige islamiske terrorister (Saddams civilie Fedeyyen og støtter af al Queda); ingen af dem havde uniformer på.

Da jeg var udsendt til Irak, var jeg en 1811 U.S. Federal Agent. Jeg var blevet briefet af vor regering, at jeg var en civilist, men skulle have identifikation, der indikerede jeg var major, og i besiddelse af en M16, en 9mm og andre våben. Hvis fjenden fangede mig ville jeg blive betragtet som værende spion under 'Geneve Konventionen' og ville højst sandsynligt blive henrettet. Vor regeringsledere gjorde opmærksom på, under de korte briefinger, at de ikke ville have nogen juridisk autoritet til at forhindre dette. Jeg anerkendte dette og var villig til at risikere mit liv for mit land.

Dette var i al væsentlighed også vore retningslinjer i felten. Hvis fjenden ikke har uniform på, så var de ikke soldater og kunne betragtes som værende terrorister. De havde således ingen rettigheder. Det betød dog ikke at vi krænkede de fangne fjender, men det betød til gengæld at vi var overbevist om, at vi havde vor regerings støtte til at få fat på al den information der kunne beskytte vore tropper' og vort land. Vi fik fat i enorm mængde informationer.

FP: Kan du navngive politikere, der var klar over efterretninger man kom frem til under afhøringerne?

Gaubatz: Det ville være meget nemmere at nævne de som ikke var indblandet. I begyndelsen af 2003, følte de kæmpende amerikanere i Irak at de havde støtte fra alle politikere, uanset politisk tilhørsforhold. Vi havde forespørgsler fra politikere på alle planer om de efterretninger vi indsamlede. Disse politikere havde vælgere der ønskede svar på spørgsmål om krigen og jeg mener de fortjente svarene. Vort hold skrev hundredevis af efterretningsrapporter og og vi orienterede mange gennem de elektroniske medier. En person det gjaldt var senator Joe Biden (nu vicepræsident). Jeg har stadig mine notater som jeg tog ude i felten, og hans navn står i min bog den 7. juni 2003.

Biden kendte de efterretninger vi indhentede ude i marken, og stillede aldrig nogen spørgsmål om vore metoder til at få fat i efterretningerne. Vi er professionelle og indsamlede efterretningerne ved at benytte den bedste metode vi kunne når vi samtidig var omringet af fjender i antallet 6 til 2.

FP: Kan du give os nogle specifikke efterretninger som du fik under disse forhold og afhøringer?

Gaubatz: Ja, det er på tide at amerikanske efterretningsofficerer begynder at komme frem med realiteternes sandhed om, hvordan vore tropper blev behandlet under Operation Iraqi Freedom af de selvsamme mennesker der nu beskyttes og snart skal løslades af præsident Obama og med støtte af VP Biden, der kendte til sandheden om vore soldater der blev tortureret.

Hvorfor vil han ikke sige sandheden. Kendte Biden til iranere der kom ind i Irak og forsynede de islamiske terrorister med sofistikerede våben for at dræbe vore tropper? Jeg forsøger ikke kun at pege på Biden, der vidste hvad der foregik, men jeg ønsker at det amerikanske folk skal forstå, at såvel Republikanske som Demokratiske ledere var fuldt ud klar over situationen i Irak.

Vi blev opmuntrede af begge sider til at indhende efterretninger for at beskytte vore tropper og vort land.

Da vi gik i krig i 2003, stod vi overfor en fjende vi ikke havde forberedt os på og det gælder stadig. Fjenden var ikke kun Saddams hær, men de islamiske terrorister der havde befundet sig i Irak et godt stykke tid før 2003. Da vi så endelig kom til Irak, strømmede iranere ind i det sydlige Irak og betalte islamiske selvmordsbombere for at dræbe amerikanere. VP Biden og alle nøglefigurerne i regeringen fik oplysninger om disse forhold.

Nu kan jeg daglig se TV og høre vore venstreorienterede ledere hyle op om islamiske terrorister, der måske er blevet slået eller sat i et lille indelukke med biller. Ingen af disse venstreorienterede stillede sig på de civile efterretningsofficers side i 2003, de som blev udsendt til Irak, med misvisende anvisninger og våben

Jeg nævnte ved dit først spørgsmål, at jeg havde afhørt 'Enemy Prisoners of War ude i felten under krigen. Den ene var lederen af Røde Halvmåne i Nasriyah, Irak.

Nedenunder er den virkelighed vore tropper stod overfor og den tortur de måtte udholde. Vi indhentede efterretninger gennem afhøringer. Vi reddede hele tiden menneskeliv derved.

Nedenunder er en prøve af de resultater som efterretningsagenterne og jeg indhentede: Jeg har dokumenter, fotografier og kontaktoplysninger om irakiske og U.S. ansatte der også er klar over dem. Alt jeg skriver eller siger kan bekræftes. Bed blot VP Biden og vor præsident om at frigive de fuldstændige efterretningsrapporter som mit hold og jeg skrev i 2003.

1. Da medlemmer af 507. faldt i et baghold i Nasriyah, Irak, blev menig Jessica Lynch efterfølgende bragt til en irakisk militærhopital i Nasiriyah område (altså ikke et civilt hospital). Nogle af de andre fra 507. blev dræbt ved bagholdet og andre igen fanget og derpå myrdet

2. Jeg besøgte militærhospitalet som menig Lynch opholdt sig på og kan kun beskrive det som skrækkeligt beskidt. Jessica led psykisk som fysisk under disse forhold.

3. Da vore tapre tropper påbegyndte bombningen af denne irakiske base besluttede irakerne at flytte menig Lynch til det civilie hospital i Nasriayh. Lederne af Baath Partiet benyttede hospitalets kælder og dets mange tunneler som skjulested og beskyttelse.

4. Jessica Lynch blev bedøvet, bundet og placeret under en båre i et Røde Halvmåne køretøj. Lederen af Røde Halvmåne, var en fremtrædende medlem af Baath Partiet og tillod brugen af ambulancer til transport af våben og af Saddam støttet (militære som civile Fedeyeen styrker) gennem Irak. Vort militær på stedet var blevet informeret om at 'Krigskonventionerne' ikke tillod gennemsøgning af moskeer, skoler, Røde Halvmåne ambulancer. US militær personale døde som følge heraf.

5. Nogle få dage før Jessica Lynch blev befriet blev hun overført til Saddams civile hospital.

6. Jessica Lynchs læge var en tapper irakisk dame ved navn 'Hameeda. Hun er svigerinde til min gode ven Mohammed Odeh Al Rehaief- Mohammed er den irakiske sagfører der havde givet oplysninger til US styrkerne, der gjorde det muligt for dem at redde Jessica.

7. Jessica Lynchs hospitalsseng var placeret nær et vindue med udsigt over en fodboldbane nedenfor hospitalet. Hun var blevet tvunget til at se, at nogle af hendes kammerater fra delingen blev torutreret, halshugget og begravet.

8. En agent og jeg havde interviewet personalet på Saddam Hopsitalet og kunne bestemme, hvor de døde amerikanere befandt sig der var blevet dræbt under snigangrebet på 507. deling.

9. Hospitalsdirektøren bragte os til et sted på fodboldbanen og sagde af medlemmer af 507. var blevet begravet der foran målene, således at børnene nu løb hen over gravene når de spillede. Dette var en vanære for vore tropper..

10. Direktøren informerede os om, at medlemmer af 507. deling var blevet halshugget og mange var blevet trukket gennem Nasiriyhs gader.

11. Aftenen før Jessica Lynch blev reddet trude Fedeyeen med at fjerne Jessica Lynch fra hospitalssengen, benytte et Røde Halvmåne køretøj og køre ind i ørkenen udenfor Nasiriayh. Fedeyeen ville begrave Jessica levende i køretøjet. Jessicas læge overtalte Fedeyeen til at lade hende tilbringe natten på hospitalet. Næste dog reddede vore tropper hende.

12. Jeg skrev adskillige rapporter vedrørende disse tragedier og også andre. Senator Biden og mange andre var fuldstændig klar over den tortur vore tropper var udsat for, og "afhøringsresultaterner" som jeg og andre udførte på fjendtlige krigsfanger og også resultaterner heraf.

FP: Kan du nævne nogen andre efterretninger du var i stand til at komme frem til under afhøringerne?

Gaubatz: Jeg har hundredevis af sider med personlige notater, fotos, navne, datoer, steder og jo, VP Biden var klar over efterretningerne vi fik gennem fangerne. Han eller nogen andre politikere spurgte aldrig nogensinde om, hvorledes vi havde fået disse oplysninger.

Fangerne oplyste vore hold om skjulte våben, steder hvor Fedeyeen styrker holdt til, steder og metoder for 'selvmordsbomberne' og de iranere der var kommet ind i det sydlige irak for at give sofistikerede våben til oprørerne, og som betalte irakerne for at udføre selvmordsbombeangreb mod vore tropper.

Jeg har stadig listen med oprørere, deres tilholdssteder og den type våben de skulle benytte mod vore tropper. Disse notater er skrevet på arabisk, oversat til engelsk og derefter sendt til alle instanser i vor regering.

Vore tropper vidste i 2003, at vi stod overfor en 'ond ideologi' med islamiske terrorister, mange døde, og mange flere sandsynligvis skulle ofre livet, fordi vi har politikere der er mere bekymrede for deres egne karrierer end for vor nations sikkerhed.

Jeg vil offenliggøre adskillige, endnu ikke kendte, dokumenter og fotos jeg har indsamlet mens jeg arbejde med mod-efterretnings/efterretningstjenesten i 2003. Hvorfor? Fordi efterretningstjenesternes evne til at indsamle info er blevet forhindret, dette udsætter vort land for en national sikkerhedsrisiko fra de islamiske terrorister. Dette kan betyde at vore børn bliver de næste mål.

Jeg tror det foruroliger mange amerikanere og efterretningsofficerer, at vi nu har Demokraterne i embederne der kender sandheden om de lidelser vore tropper er ude for og nu stiller sig på de islamiske terroristers rettigheder således at vore muligheder for at redde vore tropper forfejles. Jeg vil ikke være ansvarlig for deres død og lidelserne som deres forældre udsættes for blot fordi en politiker ønsker at behage de venstreorienterede der er mere bekymrede for islamiske terrorister, end de er for deres nabos søn eller datter der kæmper for vort land.

FP: Hvad er det sidste du vil sige?

Gaubatz: Jeg har aldrig skrevet eller sagt noget jeg ikke kan underbygge under edsaflæggelse hvis det er det der kræves. Vil VP Biden, Pelosi eller andre gøre det samme under ed? Jeg tror det er på tide at det amerikanske folk og offentlighed kræver, at de begynder at svare på vore spørgsmål, med højre hånd løftet, og på Bibelen, og ikke Koranen. Mange Tak.


Jamie Glazov is Frontpage Magazine's editor. He holds a Ph.D. in History with a specialty in Russian, U.S. and Canadian foreign policy. He is the author of Canadian Policy Toward Khrushchev’s Soviet Union and is the co-editor (with David Horowitz) of The Hate America Left. He edited and wrote the introduction to David Horowitz’s Left Illusions. His new book is United in Hate: The Left's Romance with Tyranny and Terror. To see his previous symposiums, interviews and articles Click Here. Email him at jglazov@rogers.com.

Andre interviewartikler med Jamie Glazov ved klik

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails