mandag den 11. juli 2011

Mellemøstversionen af en historie

Bernie Planck

I min artikel Hvorfor muslimen skød jøderne i Seattle gengav jeg den traditionelle udgave af historien om frøen og skorpionen. Nogle af mine læsere kunne måske formode at fortællingen har samme pointe under hvilket som helst himmelstrøg og kultur. Sådan er det ikke.

Her følger så Mellemøst versionen:

Skorpionen og Frøen


En Hezbollah skorpion og en libanesisk frø mødtes på bredden af Litani Floden, den længste flod i Libanon. Skorpionen bad frøen om at bære ham over på den anden bred.

Frøen spurgte, "Hvordan kan jeg vide du ikke vil stikke mig?"
Skorpionen svarer, "For hvis jeg gør det, så vil vi jo begge dø."
Frøen er tilfreds med svaret og de begiver sig ud i vandet. Midtvejs stikker skorpionen frøen. Frøen mærker at lammelsen breder sig og begynder at synke til bunds. Idet han ved de begge vil drukne har han lige tid nok til at gispe - "Hvorfor?"

Skorpionen: "Velkommen til Mellemøsten, din klovn!"
Israel-Lebanon War 2006 - Propaganda Leaflet
Israel-Lebanon War 2006 - Propaganda Leaflet
Photo Credit: psywar.org

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails