Yike Bike - den elektriske cykel
2010 Geneva International Motor Show
Photo Credit: NY Times
Hvis du ikke har lagt mærke til det, så var salget af køretøjer i Kina
i september måned altså 1.33 millioner enheder, eller næsten dobbelt så mange som antallet af køretøjer solgt i USA i samme måned. Forhåbentligt vil BYD der er den 6. største bilfabrikant i Kina være i stand til at levere en fornuftig, 'sund' bunke fremtidsbiler i den elektriske kategori, ellers vil fremtidens smog fra Kina sandsynligvis lægge hele planeten i mørke.
Da min forretningspartner besøgte Kina for mere end 1o år siden var gader stuvende fulde, fra fortov til fortov med cykler. Der er snart ikke plads til cykler mere.
Men har alle virkelig brug for at køre rundt i kæmpe monstrumer? En af mine partnere bor på East 48th Street og kører i sin bil hver dag til sit kontor på lower Manhattan. Det tager ham 25 minutter at køre distancen på ca. 7 kilometer (den samme tur kl. 03.00 om morgenen tager 15 minutter). Jeg går distancen på 65 minutter. Han bruger cirka 350 dollars om måneden til to garager. Når benzin, slid og afskrivning, betaling af leje mv. er indregnet, så har han brugt 1700 dollars om måneden på at køre i bil i byen.
Hvis han i stedet købte en Yike Bike for omkring 4500 dollars:
Han kunne spare mere end 16000 dollars på det første år og spare 30 minutter hver dag på ikke at sidde fast i trafikken.
Sørgeligt nok, så er det alt for fornuftigt, så han kommer nok aldrig til at tage den forandring.
Så kan du spekulere på de få gange om året han tager til Hamptons, jamen for de 16000 dollars kunne han køre i limousine med lækre blondiner som chauffører.
Prøv at se denne video om Yike Bike - Verdens første superlette elektriske foldbare cykel.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar