Vil du have mere? Så klik her. Men du har nok fattet pointen - mellemskole og gymnasiedrenge (og fyre der hedder Brett der er som besat af CrossFit) har tendens til overdreven brug af Axe midlerne og håber af kunne få en kæreste - dog virker strategierne sjældent. Men det er sjældent Axe der giver anledning til advarsel.
Sjældent, men ikke aldrig.
I oktober 2003, demonstrede sjetteklasses elever ved Medgar Evers College Preparatory School in Brooklyn problemet. En del af dem var begejstrede ud over det almindelige for Axe, og en af dem fik en ide der gik galt - den gennemtrængende duft fandt vej til lærernes næser, der vidste der foregik et og andet, men ikke lige kunne sætte fingeren på, hvor duften kom fra. Som the New York Post rapporterede, "kom nødhjælpspersonale til skolen for at se nærmere på den skadelige duft,’ man frygtede nemlig det værste men fandt intet andet end Axe. Når det er sagt og for at være på den sikre side, “Transporterede EMS otte elever til hospitalet, og forældre til to elever kom til deres egne læger.”
Utroligt nok er denne tilsyneladende overreaktion ikke unik. I maj samme år blev en elev på en skole i Pennsylvania bedt om at holde inde med at sprøjte med materialet efter, ifølge Yahoo News, en elev fik en allergisk reaktion. Unilever der fremstiller Axe sagde de var ved at undersøge sagen.
Et år før denne hændelse blev en skole i Connecticu evakueret efter en sky af Axe havde igangsat brandalarmen. Brandmajoren forklarede situationen for den lokale presse: "Det var et barn i omkædningsrummet der benyttede en bodyspray og skabte en sky af den lige under sensoren. Skyen kunne igangsætte brandalarmen, damp fra badet kunne igangsætte den. Det ser ud til han brugte alt for meget og de sagde det var Axe Body Spray. "
Så unger lad Axe blive hjemme.
Bonus fakta: Unilever's Axe-fokuserede marketingshold lancerede produktet i midt 1980’erne. De designede reklamer der, ifølge deres forskning, ville appelere til det Business Insider betegnede "den usikre novice" -- den unge mand der “absolut ingen fornemmelse har for hvad han har gang i” overfor unge kvinder og for hvem “det meget hurtigt bliver pinligt.” Unilever troede af de Usikre novicer “let ville blive overtalt til at købe produktet der kunne afhjælpe føelesle af at være en nørd.”
Reklamekampagnen fungerede langt bedre end forventet, salget eksploderede hurtigt. Men der var en uventet konsekvens af denne succes. Ifølge Business Insider, måtte Unilever "nedtone en smule det at appellere til den Usikre Novice, fordi Axe nu havde fået et ry for at være et produkt som kun tabere benytter.”
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar